Outlook werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik werk met Win 98.
Onlangs had ik problemen met IE. Ik kon niet IE niet meer benaderen. Vervolgens heb ik IE6 geinstalleerd, waarna ik het internet weer op kon.
Echter ik kreeg bij IE6 tevens een andere versie van outlook, nl outlook 6 oid.
Ik krijg wel het outlook express scherm, maar kan geen berichten meer verzenden en ontvangen. Als fout wordt aangegeven:

De taakverzoeken kunnen niet worden verricht.
Het verbinden met de server is mislukt. Account: 'mail.chello.nl', Server: '127.0.0.1', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E.

Tevens krijg ik steeds de vraag of ik outlook express als standaard mailprogramma wil instellen, omdat deze versie niet de standaard email client is.

Ik vermoed dat ik outlook 5.0 heb ingeruild voor deze versie.
Tevens heb ik de beginwaarden van de webinstellingen gecontroleerd, maar deze zijn goed ingesteld.

Ik heb tevens configsys-software outlook express verwijderd en geinstalleerd, echter zonder resultaat.

Wat kan ik nog verder doen om dit op te lossen?

Outlook Express is geen Outlook als onderdeel van MS Office.
Je moet in OE via Extra, Accounts de gegevens die je van je Internet provider hebt gekregen opnieuw invullen. Dus e-mailadres, POP3 server, SMTP server, wachtwoord.

re

Ik heb een nieuw account aangemaakt en als standaard account ingesteld.
De oude heb ik nog even laten staan
Ik kreeg wel de mailberichten binnen, maar ik kreeg direkt weer de in mijn vraag genoemde foutmelding.
Ik kan deze berichten ook niet openen, wel kan ik in het onderste scherm het bericht toch lezen, omdat outlook zo door mij is ingesteld. Voorts kan ik niet antwoorden of een nieuw bericht aanmaken.
Ik krijg vervolgens bij iedere handeling de melding: "er is een fout opgetreden bij dit bericht".
Nog opties?

Ik heb een nieuw account aangemaakt en als standaard account ingesteld.
De oude heb ik nog even laten staan
Dat kan dus niet. Als je één e-mailaccount bij je Internet Service Provider hebt, dan kun je dezelfde gebruikersnaam, wachtwoord, POP3-server, SMTP-server, op één PC maar één keer gebruiken. Dus haal één van de twee accounts weg en je hebt geen problemen meer.

re

Ik heb het oude account verwijderd en kreeg je mail keurig binnen, echter ik krijg deze niet geopend. Wederom het logo: "Er is een fout opgetreden bij het openen van dit bericht".
Er wordt niet aangegeven wat voor fout!
Ik kan helemaal niets benaderen, zelfs mijn adres boek niet! Ook dan krijg ik deze melding
De server verbinding is nu in gelukkig orde. Ik krijg hiervan geen foutmelding meer.
Maar je hebt me al enorm op weg geholpen, waarvoor dank.
Alleen het niet kunnen werken met Outlook, wat zou dit kunnen zijn?

aanvulling

Is dit pad wel correct??

"C:\Program Files\Outlook Express\MSIMN.EXE"

het lijkt wel of outlook niet goed is geinstalleerd

Je bedoelt toch Outlook Express? Want die krijg je cadeau bij Internet Explorer. Daarnaast heb je Microsoft Office, met Word, Acces, Excell en Outlook.
Welke bedoel je nu werkelijk?

Als we het hebben over Outlook Express, haal dan je account weg (Verwijderen, via Extra, Accounts.) Herstart je PC en stel je e-mailaccount helemaal opnieuw in.
Ga daarna naar Extra, Opties, tab Beveiliging. Haal eventueel vinkjes weg voor bijlagen die niet geopend mogen worden. Kijk alle Opties goed na of er niet meer "belemmeringen" by default staan ingesteld. Lukt het nu wel?

Verplaatst naar Outlook Express.

win98 en office outlook

Hoi,
Waarschijnlijk heb je met win98 een nieuwere versie van office geinstaleerd en daardoor er een conflict ontstaat.
Ik zou in de eerste instantie office volledig verwijderen en dan proberen met outlook expres van windows.
Daarna zou je office kunnen instaleren aangepaste versie zonder outlook en info pad.

By the way welke office pakket gebruik jij?

gr

Probleem opgelost

De optie van Kabales om SP1 binnen te halen, heeft het probleem doen oplossen.
Outlook Express werkt weer als voorheen.
Er worden geen fouten meer weergegeven en alles is weer benaderbaar.
Ik wil een ieder die met mij heeft meegedacht om dit probleem op te lossen, bedanken
voor hun suggesties.
Groet,
Niek.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan