Outlook XP pst openen in Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakyenzo

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
Berichten
20
Ik heb een raar probleempje een klant. Een gebruiker heeft altijd met Outlook XP gewerkt en zijn mailtjes steeds per klant of project geexporteerd naar een PST file. Deze heeft hij ook altijd kunnen openen. Nu heeft hij laatst Outlook 2003 gekregen en sinds dien kan hij de pst files niet meer openen. Outlook geeft de melding dat het bestand niet geopend kan worden omdat de maximale grootte bereikt is. Voor de goede orde, dit geeft hij bij alle bestanden. Van 150kb tot 200MB. Overigens kan ik wel de map "persoonlijke mappen" uitvouwen en de daaronder te vinden "inbox". Maar wanneer de inhoud bekeken moet worden komt de melding.

Ik heb diverse bestanden gescanned met scanpst maar zonder resultaat. Via Configuratie scherm, E-mail, Gegevensbestanden, Toevoegen, Outlook gegevens bestand 97-2002 wil ook niet werken. Na het selecteren van een bestand en het willen voltooien komt de melding dat een of meerdere wijzigingen niet kunnen worden voltooid.

Ook een andere werkplek met Outlook 2003 kan de bestanden niet openen. De pst bestanden kan ik zonder probleem openen met Outlook XP en met Outlook 2007. Alleen met 2003 niet.
Op internet kom ik niet veel meer oplossingen tegen dan, scannen of converteren naar Unicode (waarvoor een tooltje nodig is van 50 Euro)

Iemand enig idee hoe ik dit weer gefixt krijg?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je eens kijken wat er gebeurt als je de .pst inleest op een Office versie waar ze wél zijn in te lezen (liefst Outlook2007), en de mails dan exporteren naar een nieuwe .pst (van een formaat/soort die Outlook2003 zou moeten kunnen inlezen).

Dan dat nieuwe .pst bestand openen/inlezen/importeren in die Outlook2003 met de problemen.

Tijs.
 
Het probleem is dat het om 102 pst bestanden gaat.
Maar ik ben er inmiddels achter dat ik ze als Administrator wel kan openen en daarna kan de gebruiker ze ook openen. Even verder speuren in de rechten en ik moet er wel komen denk ik.
 
[...]
Maar ik ben er inmiddels achter dat ik ze als Administrator wel kan openen en daarna kan de gebruiker ze ook openen. Even verder speuren in de rechten en ik moet er wel komen denk ik.

Ah, dat komt me bekend voor... Had ooit ook zoiets... Had archieven (.pst) aan een gebruiker beschikbaar gesteld. Moest daarna eerst de gebruiker eigenaar maken (en evt. daarna nog rechten aan hem/haar toekennen) om het werkend te krijgen.
Kon de foutmelding toendertijd niet meer voor de geest halen, anders had ik misschien direct al naar rechtenproblemen kunnen refereren.

Mooi dat je iets gevonden hebt zodat je je probleem kunt gaan oplossen.

Tijs.
 
En bedankt voor het laten vallen van eigenaar vallen. Was hier niet het geval maar ik dacht. Dat kan wel eens werken om dat even opnieuw te doen. Gebruiker was al owner maar heb het nog eens op alle sub items doorgevoerd.

Openen lukt nu zonder problemen.!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan