outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikve

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
ik krijg bijalle e-mailprogramma's en e-mailadreesen dezelfde fout:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop-srv.sci.kun.nl', Server: 'pop-srv.sci.kun.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E
wat kan ik doen?????????????

alvast bedankt
Erik

Erik,
Bij welke provider haal jij jouw mail op.
Welke versie van outlook gebruik jij.

Ter info, de genoemde POP-server is te pingen en bestaat derhalve.

Erik,
Ik heb net even gekeken op de link die jij in je bericht had gezet.
Dit is dus webmail, als het goed is heb jij hiervoor een login naam en wachtwoord voor gekregen.
Op de site van de universiteit kan ik verder niks vinden over het instellen van outlook express 6.
Misschien dat je een berichtje kunt sturen naar de netwerkbeheerder van de universiteit en hem om de instellingen vraagt.
De link voor het bezoeken van de site is trouwens ook gewijzigd misschien heeft dat er wel iets mee te maken.

Kunnen jullie trouwens wel zonder webmail mailtjes versturen en ophalen via de functies van de universiteit.

En tiborv bedoeld dat hij gekeken heeft of het adres wat jij opgaf wel werkte.

ja, ik kan volledig alles doen in outlook en heb ook een website waarop staat wat voor instellingen je moet gebruiken (http://www.cncz.sci.kun.nl/ned/faq/email/) Die instellingen kloppen met gegeven in outlook. Verder kan ik ook andere mailservers niet ophalen en dat kan ook niet in mail programma van netscape. Ik heb vanmorgen wel windows update uitgevoerd kan dat probleem zijn???

netscape

betscape zegt: connection refused, bij een andere mailserver!!!!!!!!!

En het probleem kwam na de update van Windows.
Dan zou ik eens proberen om de update te verwijderen en dan kijken of je wel mailtjes kunt ontvangen.
Als het dan wel kan dan ligt het aan de update.

Firewal kan ook een oorzaak zijn. Kun je deze eventjes uitschakelen en kijken of je mail dan wel werkt.

stomme vraag misschien, maar hoe kan ik onderdelen van een update deinstalleren en hoe weet ik welke ik moet deinstalleren?

Erik,
Stomme vragen bestaan niet.....
Welke windows versie gebruik jij. XP.
ga naar start dan configuratiescherm dan software en daar zoek je de de windows update op die je hebt gedownload.
1 klik hierop dat deze blauw word en dan op verwijderen klikken.

Heb je de firewal al eens uitgezet.

firewall uitzetten helpt niet

ik heb echter vanmorgen wel 20 dingen geupdated (ik heb sindskort adsl, dus nu doe ik het pas). Nu staan er op die plek idd wel veel hotfixes, maar welke moet ik hebben, want ik heb alle dingen wel door zitten kijken, maar niks heeft betrekking op outlook. Kan ik bijvoorbeeld een gaan systeem herstellen?

Als je xp hebt dan zou je een systeemherstel kunnen uitvoeren.

start-alle programmas-bureau accessoires-systeemwerkset-systeemherstel.

Klik op een herstelpunt terug zetten dan in de kalender op een vet gedrukte dataum en dan voltooien.
Gewoon wachten totdat de computer gereed is, deze gaat een keer opnieuw opstarten en komt uiteindelijk weer in systeemherstel terug.
Dit kan een tijdje duren, in de tussentijd niks met je computer gaan doen, gewoon even wachten.

Hoe mail jij trouwens nu eigenlijk?

het probleem is opgelost,alleen nu kan geen updates meer uitvoeren anders loop ik dnek het risico weer een middag kwijt te zijn naar het opzoeken van het probleem. Ik mail met outlook, maar ben eigenlijk alles ive aan het zetten opnetscape (dat is allemaal veel beter en sneller), maar omdat ik daar excact het zelfde probleem had, snapte ik er niks van. Heel erg bedankt voor hulp

Graag gedaan.
Je kunt natuurlijk de updates 1 voor 1 binenhalen en dan kijken waar het fout gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan