Outlookprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik wil met mijn mailprogramma overgaan van Windows Mail (in Windows Vista Home Premium) naar Oulook (in office 2003 pro)
Ik heb naar mijn idee alle handelingen daarvoor juist uitgevoerd, wat ik afleid uit het feit dat er een positieve test van de accountinstellingen in Outllook plaatsvindt
Het probleem is nu, dat ik vanuit Outlook wel mails kan opstellen en verzenden, maar dat de inkomende mail nog steeds in Windows Mail gebeurt.
Kan iemand mij helpen om dit probleem de wereld uit te helpen.
Bij voorbaat dank

Laatst bewerkt:
Check of alles bij Extra -> Accountinstellingen staat zoals je provider in een brief aan je heeft laten weten. (POP3 enz.)

Is Outlook het voorkeurs programma?

Waarschijnlijk maakt dat ook niet uit. Beide programma's controleren op gezette tijden de e-mail en wie het eerst komt wie het eerst de mail krijgt. Als je Outlook gebruikt dan kan je je account gegevens toch weghalen bij Mail, dan kijkt hij er ook niet meer.
En je kunt er ook voor kiezen om de mails op de server te laten staan. Dan lezen ze beide programma's ze waarschijnlijk in (heb ik nooit geprobeerd, je moet ze dan wel met de hand verwijderen via webmail).

Ron

Ik heb de account bij windows mail weggehaald, en vervolgens een e-mailtje naar mij laten sturen. Uiteraard wordt dat nu niet meer opgevangen door Windows Mail, maar Outlook doet zijn werk ook niet, hoewel m.i. de accountinstellingen wel juist zijn

Als het bij Mail wel gewerkt heeft en bij Outlook niet dan denk ik toch dat het aan de account instellingen ligt.

Ron

Staan alle 2 de prg dan gestart bij jou. Ik heb windows mail gewoon gestopt en outlook als preffered prg gezet in IE

Ja zal niet de eerste zijn die een klein, maar ó zo vervelend typefoutje maakt bij het invoeren van de accountgegevens, met name bijvoorbeeld bij de pop3 / smtp gegevens : -> puntje wel / puntje niet.

Check voor alle zekerheid letter voor letter, puntje voor puntje, de accountgegevens nog eens.

Ik heb vandaag telefonisch contact gemaakt met microsoft. Prima hulp. Ik had twee vinkjes over het hoofd gezien. En toen....alles werkt.
Ik had mijn account in windows mail inmiddels ook verwijderd.
Dank voor de aandacht en vriendelijke groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan