Outook staat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-W-Buijtendijk

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Mijn zwager heeft met Outlook een map willen versuren met een behoorlijk aantal foto's er in.
Maar nu staat alles vast geen Icoontje reageerd meer dus ook geen verwijderen (Hij heeft de map in te veel Kb gemaakt) maar wat kan er aan gedaan worden om deze weer lopend te krijgen, wie heeft er een oplossing J.W.B.

hallo J-W-B, vraagje. Heeft jouw zwager de map op het outlook bericht gesleept of de inhoud van de map? Maakt namelijk een verschil. Als hij de map er op heeft gesleept kan het zijn dat, door onzorgvuldigheid van de programmeurs van outlook (weet niet welke versie je gebruikt, bij outlook 2007 wordt het opgevangen zie ik) Outlook probeert het te openen als een bestand en hier niet helemaal in te slagen.

Mijn tip, sluit outlook af via taakbeheer, pak de map in met WinZip of WinRar (laatste geniet mijn persoonlijke voorkeur, maar wie ben ik...) en verstuur het ingepakte bestand. Tenzij dit alsnog boven de 3 of 4 Mb uitkomt zou dit geen enkel probleem moeten opleveren (afhankelijk van e-mailprovider van beide partijen, er kan een restrictie bestaan op attachementgrootte).

@J.W.B,

Staat er iets te 'wachten' in Postvak UIT .... ?

Om even op je antwoord te reageren het zit zo: Hij heeft Outlook Express 6.0 Het is zo gegaan nieuw bericht/dan naar bijlage en toen 48 Foto,s te willen verzenden ( ik denk dat de aantal Kb tegroot was maar weet hij veel) en toen op verzenden gezet, en toen liep hij vast dus wat nu????Met Winrar of Winzip daar kom je er niet bij zoveel heeft er geen verstand van. J.W.B. ik hoop dat ik me zo goed heb uitgedrukt, GR.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat je moet doen is het volgende.
Sluit OE af, desnoods via Ctrl-Alt-Del als het normaal niet lukt.
Verbreek nu tijdelijk de verbinding met internet, dus 'fysiek': de kabel er even uit of de draadloze netwerkkaart uitschakelen, of de modem/router uit.
Hierna start je OE weer en kan je de inhoud van Postvak UIT verwijderen.

Zodra je OE namelijk start mét een internetverbinding, probeert OE het bericht opnieuw te verzenden, houdt het te verzenden bericht om deze reden 'in gebruik' en je kunt het niet verwijderen. Als er geen internetverbinding is gebeurt dat niet en kan je het wel verwijderen.
Probeer eerst dit. Mocht dat niet werken, dan is er nog een andere oplossing maar is iets ingewikkelder .....

Hr.Tee. Ik heb alles gedaan zoals er beschreven staat maar geen resultaat niet een keer maar meerdere malen. (Probeer eerst dit. Mocht dat niet werken, dan is er nog een andere oplossing maar is iets ingewikkelder .....) Ik zou zeggen kom maar met het moeilijke je weet maar nooit.Maar mijn vraag is kan dit echt stap voor stap ben een beetje bekend met de PC en anders heb ik nog een zoon die nog verder is met het inwendige van de PC .Vast hartelijk dank J.W.B.

Laatst bewerkt:
Hoi,

De standaardlokatie waar OE de gegevens opslaat:
C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602}\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn).

De gegevens staan in aparte mapjes onder deze directory.
Zorg dat OE is afgesloten, blader naar deze map en verwijder het mapje Postvak UIT.
Bij het herstarten van OE wordt een nieuwe - blanco - map met dezelfde naam weer aangemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan