Output maken op stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtheiner

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een stereo toren met twee boxen. Nu wil ik deze doorlinken aan aan 2e versterker met meerdere boxen. Op die 2e versterker zit geen radio namelijk.

Het probleem, er zit geen output op de 1e stereo. Kan ik deze maken? Of iets met de luidspreker kabels doen?

Bedankt!

Nooit via je boxen. Je blaast dan zo de ingang van je 2e versterker op, en waarschijnlijk de eindtrap van de 1e.

Enige optie is om een hoofdtelefoonuitgang op de 1e versterker te gebruiken. Er zijn diverse verloopkabels te koop om deze aan je 2e versterker te kunnen koppelen.

Kan ik deze maken

Ben je een beetje "knutselaar"?
Kun je solderen?
Er van uit gaande dat er op de eerste versterker een draaiknop volume regelaar zit... dan zit het signaal van de voorversterker op de "lopers" (middelste contacten) van die regelaar...
Soldeer daar dan twee (kern)draadjes extra op van een RCA kabel (male tulp naar male tulp, stereo) die je aan één kant hebt afgeknipt... de tulpen aan de andere zijde stop je in de tweede versterker in een "aux in" o.i.d. ingang..
Het is even "knoeien" maar levert dan geen "oversturingsproblemen"... die heb je misschien wel als je headset uitgang gebruikt...

Kijk super!

Dank u wel!! Daar kunnen we wat mee. Ik ga het proberen!

Dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan