Outputs wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyebeekaii

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo iedereen,

Ik heb een moederbord met een AC97 / ALC850 geluidskaart onboard. Deze kan 7.1 (analoog) met een line in en mic aan + digitaal COAX (toslink) + analoog COAX (1 Tulp aansluiting). Ik gebruik sowiso de digitale COAX uit om naar mijn versterker te linken, maar eerder gebruikte ik ook gewoon de analoge output voor een koptelefoon. Nou is het zo dat deze uitgang opgeblazen lijkt te zijn. Ik weet het niet zeker, want de connector detection herkent mijn koptelefoon wel gewoon als ik hem erin steek. Maar er komt wat ik ook probeer geen geluid door.

Maar als ik mijn analoge uitgangen instel op 7.1, en mijn koptelefoon in de ingang voor de zeispeakers doe, hoor ik wel gewoon geluid ! Het lijkt er dus op dat enkel die die ik nodig heb voor stereo geluid het niet meer doet. Nou vroeg ik me af of er een manier / tweak is om de computer te laten denken dat 1 van mijn overige jacks (side of rear) kan laten denken dat het de plug voor de front speakers zijn. Zodat ik daar mijn stereo koptelefoon op aan kan sluiten.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan