ouwe kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb hier nog een ouwe kast liggen/ staan, nu heb ik mij wel es laten vertellen dat er verschil zit in pentium 2 en pentium 3, of waren dit alleen maar verkoop praatjes, en hoe zou ik dat kunnen zien, het is wel een ouwetje dus ik verwacht een p2, gokje

alvast bedankt

pentium 2 daar zit de processor om een soort blok plastic, pentium 3 zie je weer alleen de processor, moet je voor de gein eens bij google op afbeeldingen zoeken voor pentium 2 en 3 , zal je het meteen zien.

er zit geen processor meer in dus dat gaat niet op

het slot voor een pentium 2 processor is eg lang en heeft 2 soort plastic staafen, gok een centimeter of 5 tot 10 lang( vooral langwerpig.

slot voor een pentium 3 is een vierkant van schat 3 bij 3 centimeter

Kijk eens of je een merk en typenummer van het moederbord kan vinden, (staat vaak tussen de pcisloten) dan kan je aan de hand van die specificaties zien of er een p2 of p3 in gaat.

dan zou je het merk en type van je moederbord eens moeten vertellen.

helaas, zit geen moederbord meer bij, past nu alles er in?

Het gaat dus om een lege kast... handig dat je dat even er bij vertelde :D
Wat voor type kast is het? Dan kan je aan de hand daarvan kijken welke mobo's er in passen. Ik ben trouwens bang dat daar weinig voor te vinden is, als het echt een oude is.

Mulcoa zei:
Ik heb hier nog een ouwe kast liggen/ staan, nu heb ik mij wel es laten vertellen dat er verschil zit in pentium 2 en pentium 3, of waren dit alleen maar verkoop praatjes, en hoe zou ik dat kunnen zien, het is wel een ouwetje dus ik verwacht een p2, gokje

alvast bedankt

Je had AT kasten, daar werd de PC met een aan/uitknop voor op het front aangezet, ook at er aan de achterkant een gat voor een "din" muis, bij ATX, vanaf Pll werd dit electonisch via het mobo geregeld, oftewel met een kontaktschakelaar.

bork zei:
het slot voor een pentium 2 processor is eg lang en heeft 2 soort plastic staafen, gok een centimeter of 5 tot 10 lang( vooral langwerpig.

slot voor een pentium 3 is een vierkant van schat 3 bij 3 centimeter

Plll was er ook in een slot 1 behuizing.:D

http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-p3.php

Laatst bewerkt:
Wz gaan het even makkerlijker maken. @ mulcoa, plaats eens een foto van de achterkant van de kast, dan is het dadelijk geweten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan