Ouwe PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeylooi0444

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Ik heb gister toen ik de kast aan het opruimen was een ouwe desktop gevonden van rond 2007.
Nou zat ik te denken om deze te upgraden om er een game computer van te maken.

Dus een nieuwe processortje, videokaart, ram en harddisk.
Maar ik ben bang dat een aantal nieuwe dingen niet gaan passen.
Dus daarom eerst even komen vragen voordat we aan het project gaan beginnen.

Eerste vraag:

Deze videokaart wil ik er graag in hebben:

http://www.novatech.co.uk/products/components/nvidiageforcegraphicscards/nvidiagtx650keplerseries/01g-p4-2652-kr.html

Het bus type is: Bus: PCI-E 3.01

Nu heb ik een paar foto's gemaakt van de binnenkant van de desktop zodat jullie kunnen beantwoorden of deze videokaart er in kan.

Volgens mij moet de videokaart dus in het rode stukje, heb voor de rest niks er uit gehaald dus dan hoort daar toch al standaard een videokaart te zitten?
Onder het oranje/rode stukje op het zwarte stukje naast de soort ''munt'' wat hier niet te lezen valt staat: PCIE16X

Zou deze videokaart passen of niet. :p

Als ik ervan uit kan gaan dat ook je voeding dan onvoldoende zal zijn (en dus vervangen moet worden door een zwaardere), blijft er van je oude systeem over:
Moederbord
Systeemkast

Ik zou het wel weten: Een pc van 2007 (niet eens zelfbouw, want een Packard Bell) upgraden naar een game pc is zonde van het geld. Kun je (m.i.) beter doorsparen voor een volledig nieuwe. Dan zijn er ook geen bottlenecks (zoals in jouw geval het moederbord zou zijn en evt. te weinig koeling vanuit de huidige systeemkast).

Tijs.

ben het eens met dnties systeem zal hoogst waarschijnlijk een 775 systeempje zijn en die zijn allang EOL (end of life)
hou rekening mee dat je pc al ruim 5 jaar oud is... dat is voor pc termen al redelijk oud
en moet je eens gaan bedenken of het überhaupt wel waard is om de pc nog te upgraden of niet slimmer om gewoon een nieuwe te kopen (ook liggend aan welke games je wilt gaan spelen)

het kan wel echter zul je wat meer details moeten geven over de pc.
welke model computer is dit staat achter een sticker met model nummer als het goed is

denk aan een 2 de hands Q6600 of Q8400 die cpu's kunnen games op medium nog prima aan maar dat is alleen mogelijk als we weten of je moederbord ook daadwerkelijk die cpu's ondersteunen

Laatst bewerkt:
Het is een packard bell chop-d10, ach wel jammer dat die EOD is :p
had op youtube gezien dat iemand een ouwe kast te voor schijn haalde en die met 2e hands stuff had ge upgraded met een budget van 200 dollar.
Die runde battlefield 3 medium op 22 fps en resident evil op een gemiddelde van rond de 35. :shocked:

Maja ik zou het project graag willen doorzetten maar dan neem ik een budget van 350 euro (Zal der vast wel over heen gaan)
En ga der dan zelf een bouwen met 2ehands spullen. Goed moederbord met een leuke processor om te overclocken en dan wat meer investeren in de koeling.
Maar de onderdelen zullen geen problemen voor mij zijn :p

dat word dan ook gelijk een nieuwe behuizing de huidige behuizing kan alleen micro atx aan en hij is niet echt goed wat betreft airflow

de pc die je nu hebt is dus danig oud dat ik geen specificaties er over kan terug vinden...

je zult er achter moeten komen welk moederbord je hebt via programmas zoals pcwizard of everest

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan