Ouwe schijf in nieuwe pc om data overzetten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

E.Pelgrom

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Een kennis van mij heeft een nieuwe pc gekocht en op zijn oude stond nog win95 met een hoop documenten .
Die documenten wil hij graag overzetten naar die nieuwe pc en daarom heb ik die ouwe schijf in de nieuwe pc gezet en deze schijf word netjes herkent .
Nu wil ik deze schijf openen maar dan komt er te staan dat hij niet geformateerd is en dan kan ik 2 dingen kiezen , formateren ja of nee ,natuurlijk formateer ik niet omdat ik die documenten wil overzetten .
Ik denk zelf dat het het beste is om een andere schijf in te bouwen in die oude kast en dan te gaan overzetten van documenten maar heeft iemand anders nog een tip .
Jumpers staan goed , schijf in bios word herkent flatcable zit goed etc etc

Bijvoorbaat dank

Eric

Win95 is fat 16 en winxp fat32 of nfst, omdat win95 fat 16 kan hij deze niet lezen en geeft aan dat die geformarteerd moet worden.
Even een netwerkje maken tussen de pc's en je kunt alles over zetten.

Ik denk dat je beter die oude schijf als slave in de nieuwe pc kunt hangen, en zo de bestanden overzetten. Nieuwe schijf moet wel een besturing hebben.

Nu wordt de schijf wel herkend, maar niet bij dit moederboard, daarom start windows niet op.

Ik vermoed dat de benadering in de bios fout staat, je hebt best kans dat hij in de 'oude' pc op 'normal' of 'large' stond terwijl in de nieuwe pc de instelling "LBA" gebruikt wordt, zolang deze instelling niet klopt met de oude pc zal er inderdaad een melding worden gegeven over het niet geformatteerd zijn van de harddisk. Even nakijken dus.

ZO ik ben weer terug en heb even jullie antwoorden bekeken

Gamemaster zei , dat ik het beter even kan gaan branden maar er zit geen brander in dat ouwe pc'tje en in die nieuwe wel maar daar kan ik geen data op krijgen

SJJ stelde voor om een netwerkje aan te leggen , maar dat vind ik een beetje te omslachtig aangezien de een op WIN XP draaid en de ander WIN 95 maar je kan gelijk hebben wat betreft het verhaal wat betreft het FAT 16 en 32 gebeuren

Tanja schreef precies zoals ik het had aangeloten , dus de oude schijf in de nieuwe pc als slave met de nieuwe schijf als master met XP als besturing systeem

Maestro schreef dat de instellingen in het BIOS misschien niet goed stonden en nu heb ik alle mogelijkheden geprobeerd , hij stond op LBA ,daarna op Large , Normaal en Auto , maar geen van alle werkte ,

Ik denk dat ik maar een oude HDD gaat formateren die ik in de kast hebt liggen en die maar installeer in die oude pc , gegevens overschrijven naar die oude HDD en dan die weer in de nieuwe pc plaatsen en dan hopen dat hij hem wel pakt , anders word het waarschijnlijk toch maar de optie om een brander voor tijdelijk in te bouwen .

Misschien dat iemand toch nog een ideetje heeft

In iedergeval wel bedankt voor de reacties ,

Eric

Als je een brander functioneel kunt krijgen in zo'n oude computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan