Over POSTDATA-ATT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Zeeman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Geachte Kenners,
Ik krijg mail binnen met een bijlage die postdata-att heet. Als ik die probeer te openen krijg ik: "Onbekend bestandstype. Er is aan deze bewerking geen bestand gekoppeld.. maak een koppeling in het onderdeel Mapopties.". Als ik dat probeer kan ik nergens een bestandstype vinden dat postdata of att heet. Ik las op dit forum in antwoord op een andere vraag dat je zo'n bestand met wordpad of kladblok zou moeten kunnen openen, maar dat lukt me niet (ik heb overigens alleen kladblok). Wat te doen? Overigens: ik verstuur die mail via een formulier op m'n eigen website naar mezelf, om te testen. Verzonden met google chrome komt het wel gewoon leesbaar aan, dus niet als bijlage).
Wie weet raad? Alvast dank van een beginnend Dreamweaver-enthousiast.

Bedankt voor je antwoord, Peter Vazed. Ik zal me verder over dat enctype buigen. Wat staat er in m'n form tag? Weet niet precies wat je bedoelt, maar er staat o.a. action (leeg), target: blank, method: post. enctype: leeg. Mocht je zelf willen kijken: www.debeterezeeman.nl, van index klik naar websites klik naar voorbeelden klik naar bent u toe aan 'n website. Het is natuurlijk een tikkeltje hoogmoedig om mezelf nu al als webdesigner te presenteren op m'n site -- kon een jaar geleden nauwelijks een computer aanzetten, maar ik leer elke dag wat bij, en o wat is het leuk. Groet, Piet

Laatst bewerkt:
Je form tag:

<form action="XX" method="post" name="form1" target="_blank" id="form1">
Op XX dient een afwerkscript te staan.
Een php of perlscript wat de info verzend naar je mail adres.
Dus kijken of je php, perl ondersteuning hebt.
Dan googlen op mailform.php

:cool:

Beste Peter,

Aha, een PHP-script. Heb het gegoogeld en er is weer een wereld aan potentiéle problemen voor me opengegaan...ik ga m'n best doen. Tanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan