Over resolutie widescreen TFT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Hey daar,

Ik ben van plan mijn CRT monitor te vervangen door een 19" widescreen TFT scherm van Samsung. Heb er veel goed over gelezen en heb 'm ook hier en daar gezien in wat winkels, wat een mooi ding is het :p (Deze wordt het waarschijnlijk)

Ik ben niet echt een extreme gamer, maar ik wil wel een beetje kunnen gamen en soms doe ik ook mee aan LAN parties. Nu zit ik dus een beetje te tobben over of gamen wel gaat lukken op een widescreen monitor. Ik heb gehoord dat de meeste games tegenwoordig wel widescreen resoluties ondersteunen, maar hoe zit het met oude games? Soms graaf ik nog weleens een oud spel op om 'm te spelen met DOSBox, bijvoorbeeld MDK of The 7th Guest. Deze games ondersteunen geen widescreen resoluties.
Betekent dat dat die games er dan uitgerekt uitzien? Of kan zo'n widescreen monitor ook switchen naar een 4:3 verhouding, zodat je zwarte balkjes aan de zijkanten krijgt?
Het zou erg jammer zijn als dit niet mogelijk is. In principe zal dan de aankoop niet doorgaan.
 
Zover ik weet krijg je dan zwarte balken aan de zijkant. Net zoals bij een t.v.
Op mijn notebook heb ik er verder geen problemen mee, meestal worden de resoluties wel ondersteund. Maar met oude games zal dat wel anders zijn.
 
Ik zou zeker een tvt-scherm kopen, maar breedbeeld heeft ook zo zijn eigen afwijkingen die met andere matenwerk verschillende afbeldingen moet je wel op deze snelheid van het beeldscherm in de gaten houden.
 
Ik zou zeker een tvt-scherm kopen, maar breedbeeld heeft ook zo zijn eigen afwijkingen die met andere matenwerk verschillende afbeldingen moet je wel op deze snelheid van het beeldscherm in de gaten houden.

Wat bedoel je precies, humpe?
 
Wat hij met afwijkingen bedoelt geen idee, misschien het verschil tussen een 16:9 en een 16: 10 scherm ?

De snelheid van het scherm wat je in de link gaf is uitstekend, is prima om op te gamen.
 
Ohja, hey nu zie ik het, dit is een 16:10 scherm. Cool, meer scherm :D
Maar ja dat is inderdaad een afwijking die misschien niet door elke applicatie ondersteund wordt.
 
T.v. zijn meestal 16:9 en pc monitoren zijn meestal 16:10. Waarom weet ik ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan