overbrengen data

Status
Niet open voor verdere reacties.

softwareregi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Ik heb een probleem met het overbrengen van data van de ene naar de andere tabel.

In de primaire tabel staat een veld opdracht_id dat uniek is, verder staan er 4 velden die ingevuld moeten worden vanuit de secundaire tabel.

De secundaire tabel heeft als uniek veld proces_id en o.a. een veld opdracht_id. In dit laatste veld staan nummers die identiek zijn aan het veld opdracht_id uit de primaire tabel, echter deze nummers kunnen meerdere malen voorkomen.

In beide tabellen staan nog 4 velden (D/T1, code 1, D/T2 en code 2)
Wat nu de bedoeling is dat de tijden en de code, vanuit de secundaire tabel worden gekopieerd naar de primaire tabel, echter dit moet altijd de laagste tijd zijn.

Met een query heb ik de laagste tijd bepaald, ook als de nummers meerdere malen voorkomen. Maar nu komt het probleem: ik weet niet hoe ik de gegevens moet kopieëren naar de primaire tabel.

Kan iemand mij helpen ?

Om het wat te verduidelijken heb ik er een voorbeeld bij gedaan, met een tabel wat de uiteindelijke uitkomst moet zijn.

alvast bedankt voor het meedenken.

gr. Softwareregi

Bijlagen

echter dit moet altijd de laagste tijd zijn

Hallo softwareregi,

wat precies versta je onder "laagste tijd", wat is "laagst" en welke tijd?
Los daarvan, wat je van plan bent lijkt me geen fijn plan.
Als een opdracht uit meerdere processen bestaat, zet je de processen die bij een opdracht horen in een aparte tabel, en wel 1 code en tijd per rij (dus niet twee codes met tijden in 1 rij zoals je nu hebt).

Groet,

Tardis

Tardis bedankt voor de reactie.

Wat ik bedoel met de laagste tijd is de laagste tijd die bij de betreffende opdracht hoort, b.v.: (uit meegestuurd voorbeeld)

Secundaire tabel:
kolommen: opdracht_id, D/T1, C1, D/T 2, C2

555 2:13:05 A 2:19:43 C
555 2:13:18 A 2:16:26 D

Het is de bedoeling dat de vergedrukte items in de primaire tabel komen bij opdracht_id record 555

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

met vriendelijke groeten;

softwareregi

Zie bijlage, met daarin een query om je gegevens op te halen en een toevoegquery om ze toe te voegen.
Voor het toevoegen heb ik even een nieuwe tabel gemaakt.

Als het gaat om het maken van een overzicht, gebruik dan de query als basis, niet de tabel.

Groet,

Tardis

Bijlagen

Tardis, bedankt de query werkt goed.

Wel probeerde ik de data bij te werken in het primaire bestand (d.m.v. een bijwerkquery i.p.v. de gemaakte toevoeg query) maar dat lukt niet, de melding die Access geeft is:
De bewerking moet worden uitgevoerd op een Query die kan worden bijgewerkt.

Heb je hiervoor misschien ook nog een oplossing ??

gr. Softwareregi

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan