overclock asrock 4 core dual vsta pentiulm d 805

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert41

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
kan iemand me wegwijs maken hoever ik kan gaan om me pc te overclokken zonder daarbij brokken te maken ?

mobo:asrock 4 core dual vsta
Moederbord Chipset:VIA Apollo PT880 Pro / PT880 Ultra / PT894 / PT894 Pro
processor:pentium d 805
geheugen:2 g ddr2
Video kaart:NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB)

momenteel cpu fsb 156 orgineel 133
cpu draait nu 3120 ghz
core temp idle is 50° c met gewone standaard fa
CPU Core 1.30 V

hoever kan ik nu nog gaan ?

Inderdaad, en dan niet een korte stress-test van een uurtje ofzo, nee de volle 8 uur stressen. De kunst van het overclocken is niet dat je zo snel mogelijk op de maximale instellingen zit, maar dat de FSB en het voltage zo goed mogelijk op elkaar afgesteld staan.

Ik ben trouwens wel benieuwd of en hoe je de vCore aangepast hebt. Ik heb dat bordje zelf ook en die mogelijkheid niet kunnen ontdekken!

Ik ben trouwens wel benieuwd of en hoe je de vCore aangepast hebt. Ik heb dat bordje zelf ook en die mogelijkheid niet kunnen ontdekken!

Misschien een nieuwere BIOS-versie of misschien moet je eerst in het BIOS instellen dat je alle, dus ook de geavanceerdere instellingen, wilt zien?

overclock 4core dual vsta

de bios is gewoon degene die meegeleverd is bij mobo, in de handleiding staat op p 24 hoe je deze funktie moet inschakelen ,anders neem ik (bij meer tijd )eens de settings door en zet ik ze hier neer, heb vandaag cpu fsb op 160 ghz ingesteld maar pc wilde niet opstarten , terug op 156 nu ,alles terug ok nu, ga jullie raad opvolgen en eens testen gedurende langere tijd,k laat jullie weten wat de resultaten waren thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan