overclock mobo

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.I.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.I.

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2002
Hallo,

ik wil graag een nieuwe mobo aanschaffen, in combinatie met een amd athlon xp thourghbred 2100 AIUHB. Ik heb ff gezocht, en ik vind die Nforce2 mobo's wel heel goed, gezien de vele features. Deze lijkt mij wel wat, wel een beetje aan de dure kant zo'n 120 euro bij pricewatch.

Moederbord: Abit NF7-S nForce2 Motherboard

specs: http://www.hexus.net/review.php?review=464&page=2

Is dit zo''n beetje een van de beste overclock mobo's of zijn er ook nog een met betere specs voor het hetzelfde budget. Ik heb nu een palomino 1800, het is toch zo dat deze processors toch geen hoge FSB aankunnen.
Greetz
A.I.

Het is by the way wel de Socket A Moederborden / Abit NF7-S (nForce 2 Chipset) Rev 2.0

Geplaatst door A.I.

Is dit zo''n beetje een van de beste overclock mobo's of zijn er ook nog een met betere specs voor het hetzelfde budget.

Ik heb nog nooit aan overklokken gedaan hoor, maar is het niet zo dat je je cpu overclocked en niet je mobo? Dit lijkt me het meest logische namelijk, maargoed zoals ik al zij, ik heb nooit aan overclocken gedaan, dus ik kan het mis hebben

Ik bedoel een moederbord waarmee je het beste een cpu kan overclocken, want die abit kan je maximaal volgens mij een multiplier van 20 instellen dat is exstreem hoog, en je hebt allerlei handige bios opties, bijv dat je agp voltages en je memory apart kan instellen zodat je ze bij een te hoge FSB ook niet zo snel sloopt. Ik heb al meerdere benchmarks bekeken en deze scoort wel aardig goed.
Greetz
A.I.

Als je hoge FSB's wilt halen heb je een Rev2 NF7-S nodig of een 8RDA3+. Met de A7N8X zal je zulke FSB's (bv 230 MHz) niet halen.

Die NF7-S in de test van anandtech haalt 186mHz. Not very impressive :confused: Is de revision zoveel beter?

OK, bedankt voor de reacties.
IK zal ff goed kijken voordat ik er een koop. Een FSB van 200 zou wel mooi zijn, vooral met een thourghbred. Ik zal nog goed kijken, de definitieve keuze zal ik nog wel posten.
Greetz
A.I.

Waar kan ik eigenlijk het beste een 2100 AIUHB kopen, ik heb al een site gevonden, ook met de juiste stepping alleen die kost totaal 98 euro, dat is best duur. Steve wat bedoel je precies ''Koop wel niet eender welke 2100+ AIUHB'' die AIUHB die zijn toch perfect voor het overclocken, staat ook op tweakers forum.
Thanks for the reply by the way.
Greetz
A.I.

Er zijn nog meer onderverdelingen.. Zo moet je een recente CPU hebben (de 'week'). Ook klokt eentje met aanduiding 'DUT3C' beter, zulke zaken bedoel ik. Ik zou eens mailen naar Gistron, die hebben vaak goede CPU's op voorraad. Je moet hen de gegevens die op de stickers op de CPU staan, vragen. Ze zullen intussen wel weten waarover je het hebt :-)

Hallo,
ok ik zal er op letten thanks, die epox heeft maximaal 3 x DDR SDRAM PC3200. Maar er zijn nu ook modules van PC3500. Zijn er ook Nforce2 mobo's die dus ook dit ondersteunen, ik heb al aardig gezocht maar er is volgens mij geen een mobo die dit officeel ondersteund.
Greetz
A.I.

het is geen officiele JEDEC standaard, dus er komt ook geen officiele support.

PC3700 geheugen heb ik ook al gezien.

Ok, weet ik dat ook. Die PC3500 en PC3700 kan je dan ook goed overclocken, omdat ze dan op een lagere snelheid werken dan dat ze aankunnen in de huidige mobo's. Weet genoeg.
Greetz
A.I.

Geplaatst door A.I.
Ok, weet ik dat ook. Die PC3500 en PC3700 kan je dan ook goed overclocken, omdat ze dan op een lagere snelheid werken dan dat ze aankunnen in de huidige mobo's. Weet genoeg.
Greetz
A.I.
bij pc3200 reepjes heb je de garantie dat ze stabiel draaien op 400mHz.
bij PC3500 is dat 433 mHz en bij PC3700 op 466mHz. Dat wil dus zeggen gegarandeerd stabiel als je je bus overclockt naar 233mHz. Jammer dat dat spul zo duur is...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan