overclock q6600, of voeding omhoog moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Heb hier een q6600 die ik niet verder overgeklockt krijg dan 2,93 ghz, Kreeg een e6600 ook niet verder dan precies die snelheid. Moet nog wel een tikkie verder overgeclockt kunnen worden volgens mij, dus of iemand een idee heeft waar het aan ligt. temperatuur was afgelezen in het bios 42 graden. Dacht dus aan de voeding ook, maar de quad was gelijk aan de dual qua ghz en moet dat dubbel leveren dus begon over voeding te twijfelen of het er mee te maken had. maar hoe dan ook, .......iemand?

ligt eraan hoe jij doet overklocken.
als je allen fsb omhoog zet kan het best zo zijn dat je geheugen niet hoger kan.
of je videokaart.

voeding zal echt niet zwaarder hoeven.

maar de voeding van de cpu zelf mischien wel: stel hij krijgt nu 1,2v zou je naar 1,25 of 1,3 v kunnen zetten.
weet de voltages niet uit mijn hoofd .

Beste is dat je de ratio CPU : RAM veranderd en dan u fsb stap voor stap omhoog brengt.

BV : nu sta fsb op 200Mhz en u RAM werkt op 800Mhz dus dat wil zeggen dat u cpu/ram ratio 1 : 1 is met een VCORE van ongeveer 1,2 V

Stel je veranderd u ratio naar 2 : 3 dan sta u ram op 266Mhz(onderclockt dus) en als je dan u cpu/ram gelinkt hebt staan kan je beginnen met de oc, verhoog u fsb tot je terug een waarde ziet van 800Mhz bij u ram, dan heb je u geheugen op std snelheid staan maar u cpu is dan lekker overclockt maar dan moet je de vcore zeker verhogen naar 1,5/1,6V.
MAAR OPGEPAST!!!!!!
Zorg dat eerst en vooral een heel goede cooling hebt op u cpu, als je dit niet hebt BEGIN ER NIET AAN (er kan vanalles kapot gaan met de verkeerde instellingen.)
Als je niet kan volgen met alle termen van u bios lees eerst wat forums of revieuws en bestudeer eerst alles zodat je u bios kent.
Ik hoop dat ik u wat geholpen heb.
grtz

Ram staat op 667 (zeshonderd nog wat in elk geval) want op 800 mhz is de hoogst haalbare clock een stuk lager (een makkelijke clock voor de e6600 (en q6600 ook nam ik maar aan, ik had eerder wel een e6600) was fsb op 333 mhz multiplier 1 op 1 en dram op 667. Probleem met mijn moederbord jammer genoeg is dat de pci bus frequentie niet aan te passen is (wat voor 1 op 1 laten lopen van de multiplier noodzakelijk was voor zover ik begreep). Maar zal toch wat moeten studeren weer dus, hoopte wat op een algemeen gegeven dat vcore bijvoorbeeld tot een bepaald punt altijd redelijk veilig is maar dat het daarboven dan van andere dingen af zou gaan hangen bijvoorbeeld, dan kon ik me eerst op een wat weinig risicovolle overclock wagen.

Oh ja, nog bedankt voor uw antwoord.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan