overclock vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Berichten
857
Hoi,
Ik heb een pc 300 mhz celleron naar 375 mhz overclockt.
Kan dit kwaad?
Er zit 1 koelertje op de processor.
Is dit genoeg koeling?
Kan dit echt geen kwaad?

Pim:confused:
 
hoe warm wordt de cpu? als deze te warm wordt dan brandt de cpu door, mogelijk neemt hij dan het moederboard en het geheugen mee.

mvg

db
 
ik kan de temp niet in de bios checken weet iemand daar nog een goed snel proggie voor?
 
Als je het in het Bios niet kunt aflezen, dan helpt een programmaatje ook niet om de temperatuur te lezen.
Veel zul je niet merken van zo'n overklok.
 
mischien over het hoofd gezien..
Waar moet het anders staan?
O oke ik wou het gewoon doen!
Dus ik zal er geen last van hebben?
 
Als je het kan aflezen, dan is het vrij duidelijk te vinden in het Bios. Gezien om wat voor pc het gaat, ben ik bang dat die optie er niet is.:(

Overklokken kan wel kwaad, want je draait buiten de specificaties van de hardware. Je moet wel weten waarmee je bezig bent. Je hebt wel een voordeel dat het hier een Celeron betreft, deze worden niet echt warm.:)
 
Ik wist dat een celleron best een stootje aan kan.
Maar ik wou het gewoon proberen..
ik heb hem even op 335 mhz gezet en als hij kuren heeftdraai ik hem terug
ik ga steeds ene stapje hoger..

Bedankt
 
Steeds een stapje hoger is ook de enige manier om goed over te klokken. Steeds maar testen/uit proberen of de pc stabiel blijft.:)
Helaas in jou geval zul je niet veel snelheids verschil merken, maar het is wel een mooie manier om er mee te rommelen.

Je gaat het pas merken als je een paar honderd mhz omhoog kunt klokken. Zelf heb ik m'n Pentium 4 2600mhz naar 2900mhz geklokt, dit is wel te merken aan het systeem. Kon nog hoger, maar dan krijg ik problemen met spellen.:(
 
hartstikke bedankt!
Nou dan lees ik dat door en dan ga ik mij 2.2 ghz overklokken.
Ik wou het eerst met dit ding proberen of het lukt.
En ja kwa verschil maakt het niet echt uit.:)
 
Lees ook goed over de koeling door, want hoe kouder hoe beter voor je hardware.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan