overclocken cpu, geheugen p35 ds3r E6750 3,6ghz is al goed nu het geheugen nog

Status
Niet open voor verdere reacties.

enricofoppen

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
zoals ik al zei wil ik gaan overklokken

systeem:iets ouder dan die van julllie:P

moederbord: gigabyte p35-ds3r rev 2.0
cpu: intel core 2 duo E6750<<<< :)
geheugen ocz reaper 6400 ddr 2 400 mhz setje 2 x 2 gb

wie van jullie kan mijn een 3600mhz+ overclock posten die stabiel is en ook het geheugen moet over geklokt worden.

3,6ghz is goed te halen (dit lukt mij zelf via wat gelezen te hebben) maar het geheugen ben ik niet over uit moet dit nu 1:1 zijn of maakt dat niks uit.

en hoeveel mhz en voltage...

dus als iemand mij kan helpen met een goede guide dan kan ik zelf in de bios alles tunen.

met vriendelijke groet ,

p.s voor de duidelijkheid is het dus gigabyte p35-ds3r Moederbord, Intel e6750 core 2 duo en ocz reaper pc2-6400 ddr 2 400mhz (2x2gb)
en goede liefst zo snel mogelijk maar wel STABIEL systeem op minimaal 3,6ghz
en het geheugen ook overgeklokt.

thx

Als je je cpu gaat overclocken zet je je geheugen op 1:1. Geheugen overclocken heeft overigens geen praktisch nut, dus gewoon op 1:1 zetten wat mij betreft en niet verder overclocken.

Overigens: welke temperaturen & voltages draai je nu met je huidige overclock?

ik heb als koeling zo een groote blok met ventilator erin van thermaltake denk ik .

ik heb een paar bijlage's erbij gezet

mijn doel is om hem op 3,8ghz te laten lopen. en met die geheugen ook de max prestaties eruit halen.
ALS dat niet lukt dan 3,6ghz en ook max prestaties van het geheugen

ik heb een goede koeler thermaltake dus die kan het wel aan.

heeft iemand voor mij dan die moederbord spec: voor cpu en voor het geheugen??
hoe je dat moet instellen naar 3,8ghz en het voltage van alle componenten..:)

overigens staat de cpu nu al ruim op 3,5ghz en het geheugen heb ik ook al aangepast zoals jullie zien maar ik wil het gewoon op zijn best hebben
ten slotte zijn die e6750 er niet voor niks.

dus hoe jullie het dan in de bios instellen ... graag wel alle info anders start ie niet op.

haha

met vriendelijke groet. rico

p.s die onduidelijke foto daar staat

530,4 mhz
5:6
6-6-6-21

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 47
  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    101,2 KB · Weergaven: 46
  • Naamloos3.jpg
    Naamloos3.jpg
    102,8 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Ik zou de verhouding 1:1 houden. Als je je FSB omhoog gooit voor de CPU, gaat je RAM mee. Je RAM is standaard 400 Mhz zeg je, hij draait nu op 530Mhz. Op een gegeven moment zorgt je RAM ervoor dat hij niet meer stabiel loopt. Dan moet je het voltage van je RAM omhoog zetten. RAM kan daar over het algemeen slecht tegen, zeker zonder koeling. (2.0V is al de max zonder actieve koeling). Dus ik zou het op 1:1 zetten.

Ik vind het overigens knap dat je 3,6Ghz al haalt, wat is je Vcore op die snelheid?

Ik heb mijn E6850 op 3,85Ghz stabiel...

1,40v ingesteld in de bios!
v-core

en mijn geheugen staat op +0,3v

vandaar die waardes.
maar kan jij mij geen tutorial geven om hem nog sneller te laten lopen?

1,40V is lekker hoor!

Eigenlijk is het heel simpel.
Allereerst zou ik je RAM 1:1 zetten met je FSB.
DRAM voltage op auto. (als dat nog stabiel loopt, aangezien je al redelijk ver bent met clocken)

Vervolgens zet je je FSB (met kleine stapjes) omhoog en stresst hem elke keer. Ik doe meestal zo'n 10 min met OCCT. Geeft vaak ook wel een goed beeld of hij stabiel is of niet.
Dit is dan vooral voor de temps. Zorg dat deze niet boven de +/- 68 graden komen.
Als je temps goed zijn, maar hij is niet stabiel: Zet je vcore 1 tikje omhoog en test opnieuw. Nog niet stabiel? Nog een tikje erbij. Stabiel? Beetje FSB erbij.

etc etc etc

ik heb hem nou op 3,8ghz
1:1 ram @475mhz (975)

standaart is mijn geheugen 1,8v staat nu op 1,9v (mischien dat ik hierdoor die bsod krijg na 10min gamen
5-5-5-18

cpu 1,50625v
mch+0,1

waarom die bsod?

Grappig, ik heb precies dezelfde voltages op 3.8Ghz met mijn E6850.

Die BSOD komt door systeem instabiliteit. Als je weer zo'n bsod krijgt, wat voor code staat er dan ergens onderaan? bijv 0x00000000124 oid. Het gaat om die laatste 3 cijfers.

ja die code eindigt op 124 precies zoals je als voorbeeld noemt.

ik speelde het spelletje battlefield bad company 2 om te testen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Download het programma OCCT eens. Daarbij het programma Realtemp.

Zet OCCT op stressen en houd de temps in de gaten met realtemp.

0x0124 is de meest vervelende bsod code. Nergens op internet heb ik kunnen vinden waar hij voor staat. Of eigenlijk: Wat je er aan kunt doen. Bij sommigen heeft het geholpen de vcore omhoog te zetten, maar dat heeft bij mij niks opgelost. Ik heb hem namelijk ook (gehad).

Ik heb een vermoeden dat het ligt aan het voltage van de Northbridge... Daar ben ik echter absoluut niet zeker van. Pin me er niet op vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan