overclocken i5 met msi p55-gd65

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisson

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Ik heb bijna de standaard game computer van november 2009 van tweakers.net.
Nu heb ik de vaag is iemand hier al mee aan het overclocken geweest?
mijn volgende onderdelen zijn:

- Cooler Master Hyper TX 3
- MSI P55-GD65 - Moederbord - ATX - iP55
- Processor - 1 x Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz

vrij standaard allemaal vooral de cooler:
weet iemand ongeveer wat ik kan halen met de i5 en ondere welke waarden?

alvast bedankt!!

PS: hoop dat iemand het al heeft gedaan ik heb al op youtube gekeken maar kan nog niet echt specifieke dingen vinden..

gewoon met video bewerking gaat sneller.. Ga hem niet meteen overclocken maar ben toch wel beniewd tot hoever ik kan gaan..
en heb gelezen dat ik met deze hardware heel ver moet kunnen komen..
(alleen de koeler moet ik misschien veranderen maar ben benieuwd..
Dus als je weet tot hoever laat het me dan even weten..

Hoever je kan gaan/hoever je overklok komt, is van te voren niet te bepalen.

ik weet dat het wel per pc verschillend is en qua koeling...
maar zou je niet kunnen zeggen tot ongeveer 3 en dan moet je ophouden.. heb mensen ook al zien overclocken tot 4..

dus vandaar de vraag..

PS: als je het moederbord bekijkt hier zit een 1sec overclock op.. dus gewoon + en - en..

Het verschilt niet alleen per koeling, maar ook per processor. Het is gewoon niet van te voren te voorspellen hoe hoog je kan overklokken. Ik heb zelf een Core i7 920 2,66GHz (Socket 1366) deze zou over de 4GHz geklokt kunnen worden. Deze draait nu op 3,4GHz en heb nog niet het maximale geprobeerd.

Overklokken is een kwestie van steeds verder gaan en testen, dan weer verder gaan. Niet "even"op plus of min drukken.

Laatst bewerkt:
waarom clock jij over dan:thumb:
ik gebruik een i5 maar welke koeling gebruik jij?

waar ik mee koel kun je dat vergelijken met de koeler van jou qua prestaties?
welke is beter enz.. welke koelt beter?

Die van mij is beter dan de standard Intel koeler. Om je een vergelijking te geven. De standard Intel koeler gaf bij mij een temperatuur van 41 graden Idle, dus als de pc niks deed. Gemeten met een niet overgeklokte cpu. De Thermal right geeft Idle een temperatuur van 28 graden, met een niet overgeklokte CPU. De koeler is niet echt goedkoop, maar dan heb je ook wat.:)

neej precies
maar de Cooler Master Hyper TX 3 is ook geen standaard koeler.. als je het mij vraag ik weet niet als jij hier iets van kunt vinden??

Ik zou me eerst maar eens meer gaan verdiepen in het overklokken zelf. Krijg de indruk dat je er nog niet mee bezig bent geweest.

Ik zou me eerst maar eens meer gaan verdiepen in het overklokken zelf. Krijg de indruk dat je er nog niet mee bezig bent geweest.

klopt het systeem moet ook nog binnen komen als het goed is kan ik het morgen ophalen..

maar wil al wel een beetje kijken hoe het werkt heb me oude amd duo core van 2,6 naar 2,933 gekregen.. (stabiel)

gebruik hiervoor ook andere koeler...

maar het is altijd makkelijk om zo uitleg te krijgen dan alles zelf uit te moeten zoeken..
dus daarom vraag ik het zo en heb ik meteen een beetje controle..

vandaar..

Je linkt naar een 1066mhz Corsair geheugen, maar je geeft eerst 1333mhz aan? Zou voor de 1333mhz gaan om een marge te hebben.

Je linkt naar een 1066mhz Corsair geheugen, maar je geeft eerst 1333mhz aan? Zou voor de 1333mhz gaan om een marge te hebben.

ik zie het maar ik ga de DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 en dan 2 reepjes van 2gb.

Ga hem morgen zelf in elkaar zetten heb alleen de cpu er in laten zetten bij de winkel..

hoe verdeel ik de 2gb reepjes over de 4 slotten gewoon in de 1ste en in de 2de??

of 1 en 3?

Even in de handleiding van het moederbord kijken, waar je de modules kan plaatsen. Dit ivm de dual-channel functie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan