Overclocken in windows xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Aangezien mijn ECS plankje 0 zero overclock mogelijkheden heeft, vroeg ik me af of er een utilitie bestaat om dat in windows te doen.

Of is er toch een mogelijkheid om dat via het mobo (ECS P4S5A DX+) te doen.

Grtz.

Er is daar wel software voor, maar ik ben bang dat het ook niet werkt.:(
Gezien je in het Bios ook al niks kan doen.
Ik weet zo ff niet hoe die software heet, omdat ik via het Bios overklok.

Progjes zoals Speedfan en CPUCool zouden softwarematig de FSB wat kunnen opkrikken. Verder kwam ik de naam "Amn Refrigerator" nog ergens tegen.
Alleen vraag ik me serieus af hoe stabiel de overklok uiteindelijk wordt middels windows.

Speedfan kan dit niet en CPUcool ook niet.
CPUcool is om gedeeltes van je processor, die ff niet gebruikt worden ,op zeg maar non-actief te zetten zodat ie wat kan afkoelen.
Amn Refrigerator is zo'n zelfde soort programmaatje als CPUcool.
Amn Refrigerator - (formerly AmnHLT) is a small free utility intended for software cooling of the CPU during idle times of the operating
bron; http://www.amn.ru/refrigerator.html
Speedfan is om je casefan's te regelen en je temperaturen in de gaten te houden.

Het beste voor het overklokken is om het vanuit het Bios te doen.

Crash, met alle respect en ik dacht (eerst) dat het ook niet zou kunnen, maar hier staat dat dit dus wel zou kunnen. Is weliswaar een ander mobo, maar toch hetzelfde programma?
Voor de K7S5a is dus ook verscheidene software te vinden waarmee dat kan. 1 van de beste software hiervoor is Speedfan. Dit is een gratis(!) programma waarmee je niet alleen de FSB kunt instellen, maar ook de temperatuur van je CPU en kast en de verscheidene voltages van je systeem in de gaten kunt houden.
Het staat er echt, ik geloof je, maar kun je dit uitleggen als je wil, want ik begrijp ý niet echt meer...Bvd.

@tron:
Er wordt op deze site gerept over Cheepoman, een onoffiecieël BIOS wat OCpotentie zou hebben. Ik weet alleen niet of deze ook geschikt is voor jouw mobo.
(directe link: http://www.ocworkbench.com/hardware/elite/chfsb/chfsb_faq.htm)

Overclocken

@ Windoos:

Nee het progje werkt niet op mijn bord but anyway thanks.

Het is ook niet zo dat ik nu mijn CPU gelijk op 3 Ghz. wil laten lopen, maar ik wilde me toch eens voorzichtig wagen aan de (on)mogelijkheden mbt. het fenomeen overclocken.

Jammer gaat dat dus niet op voor mijn Mobo :confused:

Maar aan de andere kant (zoals Kruif zei) ieder nadeel heb zijn voordeel.

Nu heb ik tenminste een excuus om eens naar een ander mobo te gaan uitkijken. :D

Dat van mij is immers al weer bijna een half jaar oud ;)

Grx.

Toch zxijn er (beta) bios updates in omloop al zal je ze niet gauw aantreffen die wel fsb overklokken toelaten Ga er eens naar op zoek als je flashen met een beta bios aandurft :confused:

Bij mn a7v ging het goed, toen kon je ook, mits ge-unlocked- de multplier via bios instellen

succes

Er zijn voor bepaalde ECS-bordjes Cheepoman-BIOS'en, waarmee je (beperkt) kunt OCen.

(Wie heeft je trouwens een paar maand nog verwittigd voor zaken als deze :evil: )

Laatst bewerkt:
oc ECS

(Wie heeft je trouwens een paar maand nog verwittigd voor zaken als deze )

:o :o :o

Uhummm... kwiet niet meer ;)

:o :o :o

@ Techie:

Ik zal eens wat googelen.

Bedankt.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door windoos
Crash, met alle respect en ik dacht (eerst) dat het ook niet zou kunnen, maar hier staat dat dit dus wel zou kunnen. Is weliswaar een ander mobo, maar toch hetzelfde programma?
Omdat Speedfan niet alle moederborden ondersteund gaf ik aan dat het daarmee niet kan.;)
Het is vaak ook beter is om het vanuit het Bios te doen.
Speedfan geeft bij mij ook rare fsb's, dus helemaal vertouwen doe ik het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan