Overclocken met nTune - 7900GS

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikvitesse

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Heey Helpmij-leden,

Ik wil bij het programma nTune van nVidia mijn GeForce 7900GS overclocken.
Ik ben van plan om de aangepaste instellingen te gebruiken en hem 12 uur te laten lopen (dit i.v.m de beste resultaten).
Alleen is 's ochtends mijn kamer natuurlijk kouder dan 's middags, 's middags heb ik mijn verwarming op het hoogst en dan draait de ventilator van mijn videokaart op volle toeren.

Is het dan wel verstandig om met het programma nTune te gaan overclocken?
Is dit geheel zonder risico's?

Groetjes,
Maik

Het is niet risico's.

ALs je ntune download, zit er ook als het goed is ook nvidia monitor bij.
Hiermee kun je ff je temps in de gaten houden.

ALs de temperaturen nu al hoog zijn zou ik niet aan oerklokken beginnen.
Of je kan er ff een andere koeler opzetten die beter koelt.

Het is niet risico's.

ALs je ntune download, zit er ook als het goed is ook nvidia monitor bij.
Hiermee kun je ff je temps in de gaten houden.

ALs de temperaturen nu al hoog zijn zou ik niet aan oerklokken beginnen.
Of je kan er ff een andere koeler opzetten die beter koelt.

Klopt het dat de maximale temperatuur 127 graden is??
Mijn videokaart zit nu rond de 50 graden en het begint hier aardig warm te worden.

nee 127 is alway over the top.

Normaal gesproken zou een kaart full load rond de 80 - 85 zitten.
Dit verschilt natuurlijk per kaart type.

zit hij idle (geen gekke grafische dingen, gewoon op inet enz) aan de 50 graden??

nee 127 is alway over the top.

Normaal gesproken zou een kaart full load rond de 80 - 85 zitten.
Dit verschilt natuurlijk per kaart type.

zit hij idle (geen gekke grafische dingen, gewoon op inet enz) aan de 50 graden??

Jup, als ik niet game zit hij rond de 50 graden.
Slecht of Goed nieuws?

Mukkel jij bent :thumb:

Maik

Tis aan de hoge kant. De mijne hangt rond de 35 idle

Wat is de temp als je gamed?

Tis aan de hoge kant. De mijne hangt rond de 35 idle

Wat is de temp als je gamed?

Heb de computer gisteravond uitgezet. Volgende ochtend opgestart. En de temperatuur is nu 40 graden.
Als hij stijgt vertel ik het wel.
Voor de temperatuur als ik game, doe ik vanmiddag.

Maik

wat is idle ? ik wil ook mijn 7900gs wel overklokken maar hoe begin je ? mijne is nu al 66 graden ? hoort dat?

Met Ntune van nividia kun je de memory speed en de core van je kaart omhoog draaien.
(in kleine stapjes)

Hierdoor wordt hij sneller, maar ook een stuk warmer.

is de kaart al 66 graden idle?

adle is hij hij gewoon in windows zit (beetje surfen ect.)

Kijk ff naar de temperatuur als je aan het gamen bent.
Als ie 73 graden is kun je hem nog wel warmer laten worden.
(rond de 80 - 85graden)

oke, ben nu aan het game, maar normaal speel ik op cod2 met een fps van 250 stilstaant, en nu gooi ik rookbommen wat redelijk zwaar is voor me kaart me fps word dan 80 en me temp is nu 79 graden en heb Ntune al gedownload

OK probeer eerst de core omhoog te schroeven (met kleine stapjes)
Als je artifacts krijgt, (dat zijn rare strepen / blokjes in beeld), moet je de core weer een stapje terug zetten tot hij weer goed is.

Hierna kun je de memory omhoog schroeven, met hetzelfde verhaal als hierboven.

Let wel op de temperatuur!!!!!!!! 85 graden max.
Anders kun je je kaart kappot maken

oke, ik ben bezig de fabrieks instelling stond hij bij core op 545 Mhz hij staat nu op 569Mhz is dat veel vershil ? als ik hem hoger doe staat er overclocking mislukt en op 569 niet? heb nog niet aan de mem gezeten temp is 67 idle

onder het game tot nu toe max 83 graden op het zwaarste moment in de game op cod2 denk ik

heb memory van 660 Mhz naar 699 Mhz overgeklokt. nog steeds idle 66/67 graden maar wat als hij onverwachts onder het game 90 graden word zonder dat ik het merk?

en nog iets GPU Fan : 20% staat bij pc wizard? hij is volgens mij temp gevoelig maar, betekent dit datie pas 20% presteert? want wil hem wel wat cooler.

mvg

Laatst bewerkt:
Heey Jongens,,

Sorry dat ik zo laat reageer ;)
Wat kan vakantie toch relaxed zijn :P

Heb net ff (2 uur) gegamed, Fallout 3 op gemiddelde grafics (hoe schrijf je dat:confused:)
Temp was 68 graden, Maar dat kan nog erg gaan oplopen in de zomer..

Hoe moet ik dit in hemelsnaam aanpakken?
Ik bedoel als ik hem in de winter overclock kan hij natuurlijk harder lopen dan in de zomer..

Maik

ook een vraagje vanaf mij kant, had hem gister avond nog omgeklokt en nu is hij naar fabrieks instellingen hoe kan dat? had op apply gedrukt

Bij ntune moet je je instellingen opslaan als profile.

Ook moet je ergens in kunnen stellen dat als je pc start ntune dat profiel laad.

heej, heb sinds een uurtje een nieuwe fan op me 7900GS en dat is Zalman VF900-Cu
dus is hij van 60/70 graden naar 37 idle gegaan, dus ik wou hem weer overklokken. Ik weet niet als dit veel is maar ging met core in kleine stappen van 540 naar 583 Mhz hoger ging hij niet anders stont er mislukt en met memory 660 naar 680, toen opeens ging hij uit het niets naar fabrieks instellingen ik alles opnieuw gedaan en opgeslagen als een account, ik kijken bleef hij staan op fabriek instellingen ik me account laden en toen hij die laden stont nog steeds alles op fabrieks instellingen hoe kan dit? en is dat beetje wat ik overklokt had veel? denk het niet, en hij wou nu al niet verder.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan