Overclocken op een Asus M5A78L LE

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper1000000

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Hallo,

heb mijn AMD Phenom II x4 970BE overclocked, multiplier naar 19x met 200mHz dus nu 3,8 gHz. De temps van de cores zijn max 56 en mobo is max 32. Nu heb ik alleen wel gelezen dat dit moederbord het toch allemaal niet zo fijn vind om te overclocken en dat het mobo snel doorbrand. Weet iemand of dit risico echt zo groot is, of dat ik nog lekker verder kan clocken? De koeling is trouwens een Scythe Mugen 3 rev. B en draait pas op 900rpm waar hij 1600 kan halen max.

Alvast bedankt,

tjah eigen risico zorg ervoor dat er genoeg airflow over het moederbord heen gaat
dus even wat extra case fans erbij en wellicht wat heat spreaders op het moederbord plaatsen waar het kan?

ben wat met de voltages gaan spelen en heb 1,3750 gedaan met een 20x dus 4,0ghz, maar na een half uur stress testen was de temp 50 graden (netjes volgens mij) maar kreeg de 4e core een error en de rest ging gewoon door. De error gaf aan dat de hardware niet meer gevonden kon worden (in prime 95) waar kan dit aan liggen? Zal ik het nu nog een keer proberen met 1,350 en 4,0ghz?

Temps van de processor zijn wel oke, ben alleen bang dat het moederbord doorbrand? Of moet je dan echt echt echt ver gaan?

PRIME95 is erg gevoelig voor errors hij zal door gaan tot dat hij minimaal 1 error vind en die zal hij zelfs op een stabiel systeem vinden

als je prime95 ruim een dag aan kan laten staan zonder dat hij crashed dan is pc stabiel genoeg...

Maar je weet dus niet hoe ik deze error kan oplossen? En is een hele dag echt nodig? Zo lang is je pc toch nooit in vol gebruik?

je wilt een stabiel systeem dan zul je dit moeten doen en spelen met de settings dat is overclocking
een processor bezit altijd wel fouten marge is alleen erg klein en als prime95 ze vind dan crashed hij

wil je dit voor komen dan moet je de overclock aanpassen/uit zetten

een pc kan gerust maanden aan blijven staan zit geen verschil tussen pc/server wat dat betreft
de kans is alleen groter dat het kapot kan gaan

als prime95 in het eerste uur van gebruik all crashed dan is je pc gewoon onstabiel en zul je met dagelijkse dingen ook problemen krijgen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan