Overclocken Q6600 en p5n-e sli

Status
Niet open voor verdere reacties.

thehhh

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo,

Ik heb ik het verleden ook een stabiele overclock gekregen tot 3.0 GHz.
Nu dacht ik laat ik het nog eens gaan proberen. Nu wil ik een kleine verandering qua snelheid doorvoeren.
Maar mijn moederbord luistert niet naar mij lijkt het. Als ik manual selecteer en dan de snelheid aanpast gebeurd er na het opslaan van de instellingen niks. Het moederbord reset zich naar de auto functie en ik weet niet hoe ik dit uit moet schakelen.
Hopelijk weet een van jullie hier het antwoord.

mvg,

The HHH

bios batterij leeg? (lijkt me niet aangezien je niets zegt over een verandrende datum)

Normaal is het gewoon op manueel zetten saven en klaar.
Heb je de optie om een profiel op te slaan?

Datum klopt nog steeds en ik heb ook de optie om een profiel op te slaan maar wat zo raar is dat het wel gewoon normaal heeft gewerkt.

Sla voor de gein eens een profiel op, even herstarten en kijken of het profiel er nog instaat

Gelukt en heb ook nog geprobeerd om de AI overclock optie zijn werk te laten doen maar mijn cpu bleef nog netjes op 2.4Ghz draaien.

Edit: Heb net nog even weer snel op google gezocht met behulp van een andere zoekterm die me te binnen schoot daarbij las ik dat de oplossing wel eens cmos reset kon zijn. Ik ga dat zo even doen en dan laat ik je even weten of het probleem dan verholpen is ;)

Laatst bewerkt:
Dus het probleem is nu dat de bios het terug zet op auto of dat de cpu niet max blijft lopen?

De bios resette alles weer op auto. Maar nadat ik een cmos reset heb gedaan werkt het wel. Ik weet dus niet waardoor het probleem kwam omdat ik in het verleden nooit last hiervan heb gehad. Maar wat nog wel altijd een groot nadeel blijft is dat die jumpertjes op een onmogelijke plaats zitten :P
Maarja problem solved en bedankt voor je hulp :D

Je had ook even het batterijtje eruit kunnen halen, stekker uit de muur en een paar minuutjes wachten :)

Duurt is langer, maar wel makkelijker

Denk dat het in dit geval wat sneller was geweest. Kon geen tangetje vinden om de jumper terug te plaatsten want dat was net te krap. Los krijgen ging nog net maar bedankt voor de tip :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan