Overclocken van m'n pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Goede avond,

Ik heb pas geleden een leuke en snelle PC voor mezelf gekocht. Nu bestaat er de mogelijkheid tot overclocken en aan de temperaturen van de PC te zien moet dit makkelijk kunnen. Ik heb helaas niet zo veel ervaring met overclocken en voordat ik iets stoms doe vraag ik eerst hier wat benodigde info.

Het betreft hier een PC met de volgende specificaties;

Processor: 2e Generatie Intel Core i7 2600K - 3,4GHz
Geheugen: 12 GB DDR3
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX570 - 1,2GB
Voeding: 600W

Er is zelfs een programmaatje pre-installed op de PC om het overclocken klaarblijkelijk mogelijk te maken, alleen kom ik er niet achter waarom het me niet lukt. Ik kan namelijk niets selecteren bij het tabje overclocken:

2n7mf7p.jpg

(En ja, OC-en staat op "Enabled")

Nu dacht ik eraan om het in de bios eens te proberen, bij mijn vorige PC was het in de bios een kwestie van een paar dingen selecteren en klaar, de PC was bios overclocked.
Bij deze is het echter een andere kwestie, hier moet je je waardes namelijk zelf invullen voor het overclocken, en ik weet niet zo goed wat ik dan moet invullen en of er misschien gevaar ontstaat m.b.t. voltages ofzo... zie afbeelding;

qzesgo.jpg

Dus... hopelijk kan iemand mij hier het een en ander aan het verstand brengen.

EDIT: Inmiddels ben ik er al achter dat die Core Ratio's dus gewoon multipliers zijn voor je clock speed... wat ik dan niet goed begrijp is dat daar een 0 waarde staat aangegeven... moet het niet standaard 34 zijn dan?

Laatst bewerkt:
Volgens mij zit er op dat moederbord een knop genaamd "OC genie" indrukken en alles gebeurt vanzelf :)

Maar als je wil overclocken moet je niet in dat menu zijn. De 2600x overclock je via de multiplier. Staandaard is de multiplier x34. Gewoon op x39 zetten en kijken of het stabiel is. Daarna 40, etc.

Bedankt voor je reactie!