Overclocken van x3 720

Status
Niet open voor verdere reacties.

siemenjan

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo Helpmij'ers:

Voor het eerst wil ik eens een keer overclocken. Nou heb ik zelf gezocht naar veel OC ervaringen, en ieder verschillend.. vandaar dat ik hier mijn vraag even uitlaat.

Ik heb onlangs een pc samengesteld voor een maat van mij. De specs:

AMD Phenom X3 720 2.8GHz HT 7.5MB Black AM3 Box
Asus M4A78T-E AMD 790GX, SATA2 RAID, GLAN
Corsair Voeding CMPSU-650TXEU 650W
OCZ 2x2GB DDR3 SDRAM PC12800 CL8.0 Gold
Thermaltake Midi Tower Mambo VC2000BNS ATX No PSU (zwart)
Western Digital 640GB SATA300 16MB, WD6400AAKS
XFX Videokaart PCI-e Radeon HD4890 1GB DDR5 2xDVI/HDCP HAWX

iedereen mag denken wat hij wil van dit systeem, maar dit vond ik redelijk voor 840 euries (zat ook nog een 22 ich beeldscherm bij)

Maargoed: naar het OC'en; Zelf denk ik dat ik een foutje heb gemaakt om geen extra processorkoeler erbij te doen. Omdat ik in de meeste OC verslagjes enzo lees dat het wel aardig belangrijk is.

Dus nu is de vraag, is dat echt nodig? of kan ik nu ook wel lekker gaan overlocken... Er zit namelijk bij dat asus moederbord ook een progje genaamd TurboV. Daar staan ook een paar profieldingen bij. Waarbij ik hem maximaal op 3.3 ghz kan laten lopen (i.p.v. 2.8)

Is dit verstandig? kan het hoger / lager zonder een processorkoeler?

Tenslotte nog een vraag over dat TurboV: goed programma? omdat ik bij elke restart van de computer weer opnieuw het profiel moet instellen :S kan ik het bios dan niet beter instellen? of zijn er andere progjes?

Kben een noob in OC'en zoals jullie merken, dus khoop op positieve antwoorden :)

Op elke CPU zit wel een CPU koeler. Heb hier de Thermallake Maxorb. (Erg groot. Iets kleiner dan de Mugen2).

Maar naast dat. Hoe zijn de temperaturen in de kast. (Mijn CPU loopt op 3.7 Ghz en wordt niet warmer (onder echt hard stressen met Prime95) 52 graden.

Ik zou er wel een aparte cpu koeler bij doen. De Scythe Mugen 2(klik)is een hele goede voor een hele mooie prijs. Het geeft je nogal wat meer speling en plezier als je een goede koeler er op zet. TurboV zet de boel niet gelijk op overclock stand als je hem opstart volgens mij. Volgens mij kan je daarmee de settings uitproberen en als je ze hebt, ze in de bios zetten.

Omdat ik in de meeste OC verslagjes enzo lees dat het wel aardig belangrijk is.

LoL mooi regel 1 snap je al :)
Verander altijd eerst de koeling alvorens het overklokken.
Voor een kleine overklok hoeft het niet persee maar het is wel aan te raden.

Bij een overklok boven de 10% altijd een koeler van derde erop.

Voor de rest houd ik me ff uit dit topic :)
Heb geen bal verstand van dat amd meuk. :)

haha mooi he die regel :P

Maar even serieus, die maat van mij heeft aangegeven even te willen w88 met nieuwe koeler te kopen. hij had een pentium D 3.0 ghz, dus dit is al een hele vooruitgang :)

ik heb hem getest op 3.2 ghz. en het was gelukt, hem zo gelaten en temperaturen stegen naar 41 graden. Volgens mij nog acceptabel?

Als er een nieuwe koeler komt open ik dit topic wel weer...

Bedankt voor de reacties!

Idle kan. Maar kan koeler (Die van mij zit op 30C idle). Heb je het ook tijdens stressen getest?

tijdens stressen gaat hij al snel naar de 45 tot 50 graden. Volgens mij iets te hoog :P

Dus teruggezet naar normaal, en temperaturen zakten weer... Wat een verschil zo'n koeler dan wel niet kan maken :S

En nog iets, weten jullie een goed programma voor OC? die ook automatisch het bios voor me insteld? kvond het wel wat ingewikkeld, eerst testen dan alle gegevens opschrijven en instellen in het bios.

(op vakantie dus kreageer heel erg traag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan