Hallo Helpmij'ers:
Voor het eerst wil ik eens een keer overclocken. Nou heb ik zelf gezocht naar veel OC ervaringen, en ieder verschillend.. vandaar dat ik hier mijn vraag even uitlaat.
Ik heb onlangs een pc samengesteld voor een maat van mij. De specs:
AMD Phenom X3 720 2.8GHz HT 7.5MB Black AM3 Box
Asus M4A78T-E AMD 790GX, SATA2 RAID, GLAN
Corsair Voeding CMPSU-650TXEU 650W
OCZ 2x2GB DDR3 SDRAM PC12800 CL8.0 Gold
Thermaltake Midi Tower Mambo VC2000BNS ATX No PSU (zwart)
Western Digital 640GB SATA300 16MB, WD6400AAKS
XFX Videokaart PCI-e Radeon HD4890 1GB DDR5 2xDVI/HDCP HAWX
iedereen mag denken wat hij wil van dit systeem, maar dit vond ik redelijk voor 840 euries (zat ook nog een 22 ich beeldscherm bij)
Maargoed: naar het OC'en; Zelf denk ik dat ik een foutje heb gemaakt om geen extra processorkoeler erbij te doen. Omdat ik in de meeste OC verslagjes enzo lees dat het wel aardig belangrijk is.
Dus nu is de vraag, is dat echt nodig? of kan ik nu ook wel lekker gaan overlocken... Er zit namelijk bij dat asus moederbord ook een progje genaamd TurboV. Daar staan ook een paar profieldingen bij. Waarbij ik hem maximaal op 3.3 ghz kan laten lopen (i.p.v. 2.8)
Is dit verstandig? kan het hoger / lager zonder een processorkoeler?
Tenslotte nog een vraag over dat TurboV: goed programma? omdat ik bij elke restart van de computer weer opnieuw het profiel moet instellen :S kan ik het bios dan niet beter instellen? of zijn er andere progjes?
Kben een noob in OC'en zoals jullie merken, dus khoop op positieve antwoorden
Voor het eerst wil ik eens een keer overclocken. Nou heb ik zelf gezocht naar veel OC ervaringen, en ieder verschillend.. vandaar dat ik hier mijn vraag even uitlaat.
Ik heb onlangs een pc samengesteld voor een maat van mij. De specs:
AMD Phenom X3 720 2.8GHz HT 7.5MB Black AM3 Box
Asus M4A78T-E AMD 790GX, SATA2 RAID, GLAN
Corsair Voeding CMPSU-650TXEU 650W
OCZ 2x2GB DDR3 SDRAM PC12800 CL8.0 Gold
Thermaltake Midi Tower Mambo VC2000BNS ATX No PSU (zwart)
Western Digital 640GB SATA300 16MB, WD6400AAKS
XFX Videokaart PCI-e Radeon HD4890 1GB DDR5 2xDVI/HDCP HAWX
iedereen mag denken wat hij wil van dit systeem, maar dit vond ik redelijk voor 840 euries (zat ook nog een 22 ich beeldscherm bij)
Maargoed: naar het OC'en; Zelf denk ik dat ik een foutje heb gemaakt om geen extra processorkoeler erbij te doen. Omdat ik in de meeste OC verslagjes enzo lees dat het wel aardig belangrijk is.
Dus nu is de vraag, is dat echt nodig? of kan ik nu ook wel lekker gaan overlocken... Er zit namelijk bij dat asus moederbord ook een progje genaamd TurboV. Daar staan ook een paar profieldingen bij. Waarbij ik hem maximaal op 3.3 ghz kan laten lopen (i.p.v. 2.8)
Is dit verstandig? kan het hoger / lager zonder een processorkoeler?
Tenslotte nog een vraag over dat TurboV: goed programma? omdat ik bij elke restart van de computer weer opnieuw het profiel moet instellen :S kan ik het bios dan niet beter instellen? of zijn er andere progjes?
Kben een noob in OC'en zoals jullie merken, dus khoop op positieve antwoorden