overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja met een behoorlijke cooler is het wel mogelijk.

Tuurlijk kan je overklokken. Veel extra warmte zal hij niet verstoken, dus de koeling zal wel volstaan.

Dan zal het niet gaan, tenzij het kan met een progje, maar in 9 van de 10 gevallen werkt het niet.

:(

Jammer zou zo graag eens gebrobeerd hebben ja er is een proggie heb ik eens gebruikt softfsb en daar kon je de proccesor de mhz stappen verhogen maar dat heeft weinig zin he

Re: :(

Geplaatst door janto10
Jammer zou zo graag eens gebrobeerd hebben ja er is een proggie heb ik eens gebruikt softfsb en daar kon je de proccesor de mhz stappen verhogen maar dat heeft weinig zin he

maar dat is precies wat je doet als je gaat overclocken!!!

Als de brandweer

Pak je mobo-handleiding erbij of download deze met de type-nummers&Merknaam die je op de printplaat vind.
Er kunnen 2 dingen aanwezig zijn: switches voor FSB-freq. en voor clock-multiplier voor de cpu. Je heb waarschijnlijk nu
FSB = 66 MHz, multiplier = 6x of:
FSB = 100 MHz, multiplier = 4x,
maakt 400 MHz CPU
Zet deze dingen stapje voor stapje hoger en 1 of 2 terug als de pc raar doet. Draai nu een zwaar spel / programma en kijk of je geen ei kunt bakken op de cpu.

Soms heeft de multiplier-instelling geen zin, dan is die "gelocked", jammer dan.

Ik draai zo al lange tijd mijn P3-450 met FSB-100MHz (4,5x) op 124 MHz x 4,5 (gelocked) = 558 MHz.

Als je met software overklokt, controleer dan of er werkelijk iets aan de klok is gebeurd. Andere software hoort dan bijv. een Pentium II 435 MHz te zien of iets dergelijks, want dat het ooit een 400 was kan een programma niet traceren. Enne ... een overgeklokte pc verkopen als 'snelle pc' zonder dit te vermelden is strafbaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan