overclocken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipi666

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Ik heb een pent4 2.8 ghz maar wil graag overclocken.

Ik heb een nieuwe bios nu en kan de functie niet vinden.
Ik draai op een nieuw asus moederbord , iemand enig idee hoe de functie heet ?

Al eens in het boekje van het moederbord gekeken?

Nou ja, ik heb hem ook, en ik heb hem wel eens overgeklokt dus ik vertel het maar:

Je moet in het menu Advanced naar Jumperfree Configuration gaan, en daar AI Overclock tuner op manual zetten, en dan kan je de external bus frequency aanpassen, en dan klok je hem over.

Let erop dat je niet te ver overklokt in een keer he.

Geplaatst door allardje
Al eens in het boekje van het moederbord gekeken?

Nou ja, ik heb hem ook, en ik heb hem wel eens overgeklokt dus ik vertel het maar:

Je moet in het menu Advanced naar Jumperfree Configuration gaan, en daar AI Overclock tuner op manual zetten, en dan kan je de external bus frequency aanpassen, en dan klok je hem over.

Let erop dat je niet te ver overklokt in een keer he.

bedankt vriend , op 10% gaat mijn pent4 2.8 naar 3.06 :)

30% zal wel nie lukken denk ik.

mzzl

Dan heb jij ongeveer dezelfde coniguratie als ik:cool:

En die speeds haal ik ook wel met mijn cpu, ik heb hem volgens mij wel eens op 3.2 laten lopen, maar toen wilde mijn geheugen niet meer.

ik heb met mijn asus pc4800 lopen op 3.2,gaat perfect
zie mijn systeem

De Pentium 4 is redelijk goed over te klokken.
Als je een beetje op internet zoekt zul je sites vinden waar mensen hun ervaringen daarover delen.
Er staan vaak kant en klare configuraties vermeld waarop een systeem nog stabiel draait, en ze gaan vaak tot het uiterste!
Makkelijke hieraan is dat je zelf niet meer zoveel hoeft te klooien, met het risico om de boel om zeep te helpen, en je ziet gelijk wat de betste waarden zijn voor alles, zoals V-core, multiplyer, etc...
Belangrijk detail bij overklokken is wel dat je een goeie koeler op je processor hebt, en eventueel je kast koelt.

Succes!
:thumb:

Dat wil ik ook...

Mensen,

Jullie zijn handig.kunnen jullie mij dan vertellen hoe ik een msi ms-6590 moederbord met daarop een amd 2800+ barton overclock? Hij komt nu niet boven de 2100 uit :rolleyes:

Groetjes peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan