overclocken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvin91

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik zou graag mijn pc laten overclocken?! Hoe zou ik da best doen enzal dit gaan met deze pc: intel celeron processor kloksnelheid: 701 MHz, 448MB RAM (128mb+264mb+64mb)

grtz marvin

Je zal de FSB (frontsidebus) snelheid met voorzichtige stapjes moeten verhogen.
Als je FSB nu b.v. 100mhz is, kan je die proberen op 105, 112, 120, 133 enzovoort. Na iedere stap ga je controleren of de pc nog stabiel draait en of de processortemperatuur binnen acceptabele waarden blijft.

Let wel, overclocken gebeurd geheel op eigen risico!!!!

ik neem aan dat je het zelf wil doen? (Ik zou graag mijn pc laten overclocken?! Hoe zou ik da best doen )

met het typenummer van je mobo kun je op internet de handleiding downloaden ,daar staat meestal al in HOE je de fsb kunt verhogen
met de fsb maak je ALLES sneller dus het onderdeel wat de laagste fsb aankan bepaald de hoogte die je kunt halen

daarnaast kun je de muliplier hoger instellen dit is alleen van toepassing op je cpu,aangezien dit een intel is is ie waarschijnlijk ""gelockt"" en heb je hier niets aan

suc6

ja srry maar kdacht dat die andere topic al verwijderd was
mijn excuses;)

je kunt met een programma als everest het type moederbord achterhalen
ik weet even de link niet maar zoek op het forum en je zult hem vinden, hetprogramma komt hier vaak aan de orde

mooie link ik heb hem bewaard

hoe kan ik een link plaatsen zonder dat de link zelf zichtbaar is zoals jij het daar deed met de text ""everest"" bandit??

ruud1980 zei:
mooie link ik heb hem bewaard

hoe kan ik een link plaatsen zonder dat de link zelf zichtbaar is zoals jij het daar deed met de text ""everest"" bandit??
Als je het bericht van Bandit "quote", zie je hoe het gedaan is.:)

PHP:
[URL="http://www.majorgeeks.com/download4181.html"]Everest[/URL]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan