overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
344
hallo, aangezien ik mijn processor niet kan overclocken(ben ik ook sinds vanmiddag achter) wil ik mijn videokaart overclocken.

het is een Geforce Fx5200 (256MB\PCI)
ik speel met deze videokaart behoorlijk zware games :cool:
-BF2
-BF2142
-CoD2
-enz..

behoorlijk zwaar dus voor zo'n kaartje. allen ze staan wel op "laag" met videoopties.
ik ben al blij als ik er ééntje naar gemiddeld kan krijgen xD.

nu hier de vragen:
-Welk programma kan ik het beste gebruiken, ik heb Rivatuner maar ik weet niet hoe je het gebruikt.
-Rivatuner schijnt goed te zijn, maja als je niet weer hoe je het gebruikt, kom je niet ver. dus kan iemand dat uitleggen?
-iemand die deze ook heeft overgeclockt?, zoja kan je dan effe zeggen hoe snel die nu is, enz. (mensen die dit niet hebben gedaan en het wel weten, ook welkom :D )

alvast hartelijk bedankt,

Scary




P.S. temperatuur moet niet te hoog worden, ik ga er geen nieuwe cooler opzetten. van de zomer komt er tog een nieuwe PC
 
Laatst bewerkt:
Zoek even op het internet naar "Coolbits.reg" deze downloaden en uitpakken. Twee keer op het bestandje klikken en voor JA kiezen, dat het aan het register toegevoegd wordt. Nu kun je naar de videokaart instellingen van je Geforce.(bureaublad > eigenschappen > instellingen > geavanceerd > Geforce FX5200.) Je zal zien dat er een optie bij gekomen is.(overclock). Je kan daar door de software van Nvidia laten bepalen hoever de kaart overgeklokt wordt.(Automatische detectie) Ga niet veel verder, dan Nvida bepaald heeft. Gezien je kaart, kun je geen temperatuur van de kaart uitlezen.
 
Bestandje wel laten toevoegen aan het register?

Heb je Rivatuner nog geinstalleerd staan en start deze soms mee op?
Ik gebruik zelf Rivatuner, doordat de "statistics server' mee opstart heb ik die optie ook niet meer.
 
nee staat niet meer geinstald, ik heb hem ook al uit het register gehaald en weer opnieuw, maar dat werkte ook niet
 
De tabblad die er zou moeten komen heet "Clock Frequency Settings".
(zie bijlage)
attachment.php


Had je het register bestandje toe laten voegen aan het register?
 

Bijlagen

  • overklok videokaart.jpg
    overklok videokaart.jpg
    86 KB · Weergaven: 47
Gebruik de knop "Detect optimal frequencies" en wacht tot Nvidia klaar is met dedecteren.
 
Niet alleen de geheugen hoeveelheid op de kaart telt voor een goed game resultaat. Ook de clock frequency en type GPU.
 
nog één dingetje.

nu Nvidia zelf heeft bepaald hoe snel die videokaart kan, kan die dan niet ontploffen? of in de fik vliegen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan