Overclocking failed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gametoy

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Ike heb al 3 jaar mijn computer, en hij werkt goed behalve dat hij vorige maand zei dat dit niet de orginele windows is, maar hij werkte evengoed normaal.

vandaag starten ik de computer weer op en zei ie soms overclocking failed, hij ging verder en ik kwam in een menu met deze opties:

- veilige modus
- velige modus met internet
- veilig modus met .......(nog iets)

-start windows op met laatste instelling toen ie voor laatste werkte

- start windows normaal op

ik heb ze allemaal geprobeerd, en daarna kom ik gewoon in het windows laad balkje van windows xp...dan krijg ik een ZWART scherm! en start mijn computer opnieuw op, ik ben zelf 15 jaar en weet niet zo heel veel van computers ik heb al een kennis gebeld die deze computer zelf in elkaar hebt gezet, maar hij kan zaterdag pas komen en ik heb geen zin om zo lang te wachten

kan iemand me AUB helpen!!! please :( :( :( :( :(

in de bios staat je cpu dus niet goed aan gegeven .
je heb ook denk ik een asus bordje met a.i deze kan auto over clocken.
zet deze setting terug op normaal en sla het op met f10 dan even kijken of deze,
melding weer weg is.

in de bios staat je cpu dus niet goed aan gegeven .
je heb ook denk ik een asus bordje met a.i deze kan auto over clocken.
zet deze setting terug op normaal en sla het op met f10 dan even kijken of deze,
melding weer weg is.

waar in de bios? ik ben niet zo bekend met dat sorry en hoe zet ik deze settings terug op normaal

zou het zo snel ook even niet weten zou je even moeten rond kijiken.
ik had een asus maar een tijd terug.

heb ze nu normaal gezet hij zegt niet meer overclocking maar wel zwart scherm :eek:

:confused: lang leven asus :o
normaal moet deze gewoon draaien nu op normaal cpu snelheid.
nog ergens anders aan geweest misschien per vergissing?
zie je het bios scherm nu helemaal niet meer ?.

:confused: lang leven asus :o
normaal moet deze gewoon draaien nu op normaal cpu snelheid.
nog ergens anders aan geweest misschien per vergissing?
zie je het bios scherm nu helemaal niet meer ?.

ike kan gewoon nog bij bios, maar ik weet niet precies hoe je ze normaal moet zetten ... en ik heb nergens aan gezeten toen dit gebeurde ik heb gewoon alleen verkeerde afgesloten gisteren...stroom eraf gegooit zcuht

misschien kan je ook kijken gelijk of de boot volgorden klopt.
misschien dat deze nu verkeerd staat.

ik doe het altijd zo
op 1 cdrom
op 2 andere cdrom
op 3 sata hardisk

teminste als jij windows heb geplaats op een ide schijf dan die als 3de zeten
de rest van boot devices staan uit bij mij.
kan natuurlijk zijn dat jij een andere voorkeur heb dan ik.

ik doe het altijd zo
op 1 cdrom
op 2 andere cdrom
op 3 sata hardisk

teminste als jij windows heb geplaats op een ide schijf dan die als 3de zeten
de rest van boot devices staan uit bij mij.
kan natuurlijk zijn dat jij een andere voorkeur heb dan ik.

heb ze zo ingestelt..krijg nog steeds een zwart scherm na ik de windows laad balkje heb :(

dan misschien in de recovery console het commando fixmbr misschien is deze ,
na onhandig uit schakelen beschadigt.

dan misschien in de recovery console het commando fixmbr misschien is deze ,
na onhandig uit schakelen beschadigt.

hoe weet je als dit beschadigt is? en hoe maak je het als dit het is...

kan je trouwens niet gewoon een instalatie cd van windows xp erin gooien? dan moet ie het toch weer doen?

je windows blijft hangen en je had gezegt dat je zo de stroom er af had geknald,
met deze wijzen is dat dus wel mogelijk dat je mbr wel wat heeft op gelopen.
je kan het makelijk herstellen met het fixmbr commando in de reparatie console van xp

je windows blijft hangen en je had gezegt dat je zo de stroom er af had geknald,
met deze wijzen is dat dus wel mogelijk dat je mbr wel wat heeft op gelopen.
je kan het makelijk herstellen met het fixmbr commando in de reparatie console van xp

waar kan ik het fixmbr commando doen? en waar is de reparatie console....ik ben niet zo goed in computers dus kan je mischien hier wat meer over uit leggen

en bedankt dat je me nog steeds helpt :o

ok eerst steek je dus je xp in de cd speller herstart de pc doe of je een instalatie gaat doen,
je krijg dan op den duur een keuzen menu kies daar voor repareren dan kom je in de xp,
console.
klik dan op 1 want ik neem dat je alleen 1 windows xp versie staat geinstaleerd,
bij jou.
eerst type je dan chkdsk /r druk dan op enter
dan kan je typen fixmbr en druk op enter.
type daar na exit waarop de pc herstart hooplijk werkt dat. :thumb:

ok eerst steek je dus je xp in de cd speller herstart de pc doe of je een instalatie gaat doen,
je krijg dan op den duur een keuzen menu kies daar voor repareren dan kom je in de xp,
console.
klik dan op 1 want ik neem dat je alleen 1 windows xp versie staat geinstaleerd,
bij jou.
eerst type je dan chkdsk /r druk dan op enter
dan kan je typen fixmbr en druk op enter.
type daar na exit waarop de pc herstart hooplijk werkt dat. :thumb:

ok dat klinkt allemaal goed, ik denk ook dat dat ook werkt er is nu alleen een probleem ik heb geen cdtje :( waar kan ik die kopen en van hoeduur zijn die...ik hoop niet dat we het over de windows xp cd van 120 euro hebben :( daar gaat min zakgeld :(

hmm je heb een oem cd van af 100 euro bij alternate punt is wel dat je een hardware,
produckt moet bij kopen dan.
dan heb je ook nog de vole produkten die zijn dus echt velemaalen duurder.
maar hoe kan je dan op de pc iets instaleren als je geen cd heb ?

hmm je heb een oem cd van af 100 euro bij alternate punt is wel dat je een hardware,
produckt moet bij kopen dan.
dan heb je ook nog de vole produkten die zijn dus echt velemaalen duurder.
maar hoe kan je dan op de pc iets instaleren als je geen cd heb ?

ik heb nu windows xp cd de orginele 1 en 2, deze zat nog bij mijn ouders hun computer :thumb:

maar hij leest de cd niet? hoe kan ik de computer de cd laten lezen terwijl ik niet in windows kan komen ik heb hem er al in gedaan maar hij start nog steets niet op :(

de cd zou dus opstartbaar moeten zijn.
is deze de echt of is het een copy van internet of zo ?
normaal moet je pc herstarten dan kom er kort te staan druk op een toets om van cd,
te starten.
daarna kom je bij de instalatie keuzen.
als deze cd legaal is en het werkt nog niet dan staat de boot volgorden nog niet goed.
cdrom/dvd als eerste daarna harddisk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan