Overclocking Failed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
best help mij'ers,

ik wou laatst overklokken dus ik ging over klokken wil me cpu niet verder dan 220 Mhz (x15 multiplier) dan krijg ik een error overclocking failed!

ook weet ik niet zeker of ik wel kan overklokken qua tempraturen hier een stukje info:

CPU-Eigenschappen:
CPU Type Intel Pentium 4
CPU Aanduiding Prescott
CPU stepping E0
Engineering Sample Nee
CPUID CPU Naam Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
CPUID Revisie 00000F41h

CPU snelheid:
CPU Klok 3300.3 MHz (origineel: 3000 MHz, overclock: 10%)
CPU Multiplier 15x
CPU FSB 220.0 MHz (origineel: 200 MHz, overclock: 10%)
Geheugenbus 183.4 MHz
DRAM:FSB verhouding 5:6

Sensoreigenschappen:
Sensortype Winbond W83697HF (ISA 290h)
GPU sensortype Diode (NV-Diode)
Moederbordnaam Asus P4S800-MX
Chassis inbreuk opgemerkt Ja

Temperaturen:
Moederbord 48 °C (118 °F)
CPU 33 °C (91 °F)
GPU diode 47 °C (117 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 1758 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.38 V
+3.3 V 3.22 V
+5 V 5.11 V
+12 V 11.65 V
+5 V Standby 4.90 V
VBAT Batterij 0.06 V
Debug Info F FF 0C FF
Debug Info T 33 48 255
Debug Info V 56 02 C9 BE B6 72 A6 (01)
Debug Info I 60 6012

want in mijn bios is mijn cpu tempratuur 50 ongeveer en in everest is die maar ~30 waar moet ik nou naar luisteren?

groetjes Gino

Bios is het meest accuraat met de temperaturen.

Over de overklok die niet meer geladen word, nadat jij de multiplier op 15(?) hebt gezet, en op 220 hebt gezet, start de pc nog wel op, dus zonder weer uit te vallen en opnieuw proberen op te starten?

Probeer is een beetje te spelen met de voltage, pas wel op, dat zodra je die te hoog zet, o.a. de temperatuur omhoog gaat. Pas hier extra mee op, omdat jij een Pentium 4 Prescott hebt, die worden uit zichzelf al vrij warm.

Bios is het meest accuraat met de temperaturen.

Over de overklok die niet meer geladen word, nadat jij de multiplier op 15(?) hebt gezet, en op 220 hebt gezet, start de pc nog wel op, dus zonder weer uit te vallen en opnieuw proberen op te starten?

Probeer is een beetje te spelen met de voltage, pas wel op, dat zodra je die te hoog zet, o.a. de temperatuur omhoog gaat. Pas hier extra mee op, omdat jij een Pentium 4 Prescott hebt, die worden uit zichzelf al vrij warm.

Oke dus 50 graden is mijn processor dus? kan dat kwaad bij deze soort?
ik heb mijn multiplier niet op 15 gezet stond hij al(kan maar op 14 of 15) ik heb allen met die Mhz gerommelt! in stapjes van 5mhz per keer ehhmm welke voltage moet ik veranderen? ik doe hier verder nooit wat mee( ben noob:P)

bedankt voor de snelle reactie

~Gino

vCore kan je dan iets hoger zetten. Standaart staat die op iets van 1.4V.

50 graden voor een prescott, tijdens stress? (Dan is het niet zo erg). Bovendien zoals ik al eerder zei, ze zijn al heethoofdig uit zichzelf. Hier heb ik een prescott op 80~90 graden gehad tijdens het niks doen, niks aan het handje. Hij kan er dus wel tegen. (Maar hoe lang het volhoud.)

hmm oke dan! ehmm hij draait 50 tijdens het niks doen gewoon als ik in de bios zit te kijken. Ik heb hier nog een msi k8mm3-v liggen van 2.2 ghz maar die is niet overclockable :(

nog een goede cpu fan voor het mobo met die prescot ( onder de 20 euro het liefst) ben pas 14 en heb geen grote portomonee :P

moet ik ook nog wat met dram doen in me bios?

groetjes gino
ps: voor de tempraturen van mijn cpu, is eer ook een Q-Fan control! deze is disabled, is het aangeraden hem enabled te maken? cpu fan draait nu 1700~ het is een
Cooler Master Neon L.E.D. Fan TLF-S82 (hier een link)
wel de standaard intel heatsink maar van die standaard fan is er een vin gebroken

is het ook beter om mijn cpu 1:1 te laten lopen? hij loopt nu 5:6 zo jah hoe?

mijn tempraturen, ik kan vcore voltage niet aanpassen :(

Laatst bewerkt:
hmm oke dan! ehmm hij draait 50 tijdens het niks doen gewoon als ik in de bios zit te kijken. Ik heb hier nog een msi k8mm3-v liggen van 2.2 ghz maar die is niet overclockable :(

Je kan ook prima de prescott blijven gebruiken.

nog een goede cpu fan voor het mobo met die prescot ( onder de 20 euro het liefst) ben pas 14 en heb geen grote portomonee :P

Is dit een vraag naar een tip voor CPUkoeler?

moet ik ook nog wat met dram doen in me bios?

Zodra jij d.m.v. die 220 de processor overklokt, gaat de RAM (Werkgeheugen) automatisch mee. Laat voorlopig maar met rust.

groetjes gino
ps: voor de tempraturen van mijn cpu, is eer ook een Q-Fan control! deze is disabled, is het aangeraden hem enabled te maken?

Dit is een functie in het bios, die automatisch de CPU-fan harder / zachter laat draaien zodra de temperatuur te hoog/laag is. Als je die uitzet, zal de fan op z'n snelst gaan draaien

is het ook beter om mijn cpu 1:1 te laten lopen? hij loopt nu 5:6 zo jah hoe?

Dit is een of andere vergelijking. Lees dit artikel maar eens.

mijn tempraturen, ik kan vcore voltage niet aanpassen :(

Jawel hoor, druk op 'vCore voltage' maar is op enter. Dan kan je zelf een bepaald aantal volt kiezen. Lees eerst bovengenoemd artikel maar eens.

Nog even wat anders, als jij dat artikel hebt gelezen, en je gaat wat spelen met de voltage. Krijg je dan nog steeds de melding dat de overklok niet geladen kan worden? (Trouwens, heb je de stabiliteit van de PC al getest met een programma zoals Prime95?)

Laatst bewerkt:
jah het is vraag naar een goede cpu koeler voor een leuk prijsje :p

Ik heb gekeken voor vcore voltage maar kan er niks mee?!

Laatst bewerkt:
--bump--

ik denk dat ie nu aan zijn limiet zit met overklokken(3,3ghz)

Maar, word het onthouden? Of geeft ie nog weer de melding dat hij het niet kan laden.

Tjah, dan krijg ik het vermoeden dat het ergens niet ondersteund word. Dan is de enige optie om het onder die 220 te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan