overclocking

Status
Niet open voor verdere reacties.

geordieke

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
hallo.
ik heb net een nieuw moederbord gaan halen een Asus P5KPL-AM er staan overclock settings bij ik heb een cpu 1.6 GHZ ik wou die FSB van 200 naar 330 overclocken dus naar 2.6 GHZ maar er komt op als ik opnieuw opstart "Overclocken mislukt" en dan moet ik die terug lager instellen zelfs op 1.9 GHZ gaat het niet ik heb hem al eens kunnen overclocken naar 2.1 maar dat was een ander moederbordt waarom gaat dat niet op dit moederbord ? kan ik meshien mijn bios flashen voor dat wel te kunnen?
alvast bedankt :D

hoger dan 1.84 GHZ kan ik niet wrm? ik heb een intel pentium E 2140
ik heb foto's gemaakt:
091231_131226.jpg

091231_131201.jpg

Laatst bewerkt:
je kan idd je bios flashen,asus heeft daar een progje voor, welke waarschijnlijk bijgeleverd is bij aanschaf van je nieuwe mobo.
Bij het verkeerd flashen van je mobo.....zul je waarschijnlijk alleen nog maar enkele piepjes horen dus is niet geheel risico vrij.
Even de bijlage bekeken...dacht ik al...gebruik AI overclock in je bios...kom je niet echt ver mee.
Er komt nog meer bijkijken als je besluit om serieus te gaan overclocken nl.: voltage van je cpu omhoog zetten,timings van je geheugenbankjes +voltage etc.etc.
Nog wat leesvoer in jip en janneke taal : http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/71847#l

ps.:dit moet haalbaar zijn met mijn cpu http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=583335 LoL

Laatst bewerkt:
Even de bijlage bekeken...dacht ik al...gebruik AI overclock in je bios...kom je niet echt ver mee.
wat is AI overclock? kan ik dat veranderen dat ik er wel ver mee kom? :confused:
of is er geen programmatje ? en ik heb gehoord dat de E2140 goed overclock baar is

Laatst bewerkt:
ik heb je een paar linken gegeven....lezen>>> staat genoeg info om mee te beginnen.
AI overclocking staat in je bios of kijk maar eens goed op de plaatjes die erbij hebt gepost.

ja ik heb alles gelezen kan ik iets niet uit stellen in mijn bios dat het wel kan ? ik zou toch graag naar de 2.3 willen gaan mijn temp van cpu is goed dus en mijn systeem is stabiel

Laatst bewerkt:
ik heb hem al naar de 1.9 gekregen maar verder lukt niet echt hij staat nu op 1.88(235X8)

Laatst bewerkt:
ik heb iemand gezien die had het zelfde moederbord als ik en de zelfde cpu en ram geheugen alles de zelfde instellingen en die kon tot 2.2 GHZ waarom ik niet?

ik heb al clockgen geprobeert maar weet mijn juiste pll niet ik heb ook ai booster geprobeert maar die wilt niet starten :confused:

Hoi !

Als de FSB verhoogt (clock-generator) lopen normaliter je geheugen en je graka ook op dezelfde klok-snelheden.

Het is niet gezegd dat deze daar tegen kunnen, zeker niet als je daar bij aankoop geen rekening mee gehouden hebt !

Bijv. MDT DDR2 800 Mhz. scheidt er al mee uit bij 830 Mhz. ongeveer !
Zeker als je daarvan het voltage niet verhoogd.

Overklokken is niet zo eenvoudig als jij denkt.

Greetz,

Harry.

hm ja ik weet het dat het niet simplel is maar ik wil toch mijn cpu naar de 2.3 of hoger krijgen of 2.1 is ook genoeg voor mij

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik geloof je, maar als ik in je eerste post lees dat je de FSB in 1 keer van 200 Mhz naar 330 Mhz.. gooit heb je geluk dat je nog een werkend systeem hebt !

En ja, is socket 775.

Greetz,

Harry.

het probleem is als mijn FSB op 200X8 staat en ik ga altijd per stapje 5 omhoog kom ik bij 239 op 239 werkt alles stabiel maar als ik er dan 1 bij doe dan is het onstabiel wat moet ik dan doen? ik had dan noch niet de voltage verandert

ik heb net van alles geprobeert ik heb de dram geoverclockt naar 800 cpu voltage naar 2.27
FSB naar 234 alles ging goed mijn temp was ook goed dan wou ik nog eens proberen naar 235 te gaan maar dan ging het mis dus ik heb alles terug normaal gezet maar FSB is altijd 230 hoe kan ik hem hoger krijgen bv naar de 260 FSB of 300?

hallo ik heb eens gezocht op google en ben iets interesant tege gekomen zecht BSEL mod iemand iets? het is 2 pinnetjes van de cpu met elkaar verbinden ik wil vragen wat doet BSEL mod ? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan