Overclockprobleem MSI P6N V2 Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimewolf

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
84
Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig om mijn processor verder over te clocken.
Ik heb een E6750 in mijn bezit die standaard op 2,66 Ghz loopt. Zelf heb ik hem overgelocked naar 2,9 Ghz. Als ik nu verschillende forums doorlees, zie ik dat 3,4 Ghz te halen is met de stock koeler voor deze processor. Er zit nu een Arctic Freezer Pro 7 cooler op, dus ik dacht dat ik wel weer verder kon... maar helaas, ook maar bij een enkele wijziging in de bios slaat het systeem vast. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met dit soort BIOS schermen/Moederborden, want ik zou graag mijn cpu een tikje sneller willen hebben.

p.s : foto geupload van hoe het scherm er daadwerkelijk uitziet [onderaan de post]

Bij voorbaat dank,
René

 
Je zult de voltage's ook omhoog moeten doen
dat had ik ook bij mijn MSI Bord maar pas daarmee op want als je de Voltage's te hoog doet dan kan je moederbord stuk gaan dus doe het in stapjes
en check ook de temps na
want als je de voltage's omhoog doet wordt je chipset en CPU ook warmer....
 
Je zult de voltage's ook omhoog moeten doen
dat had ik ook bij mijn MSI Bord maar pas daarmee op want als je de Voltage's te hoog doet dan kan je moederbord stuk gaan dus doe het in stapjes
en check ook de temps na
want als je de voltage's omhoog doet wordt je chipset en CPU ook warmer....

mmmm ok had ik al geprobeerd namelijk. De 3,4 Ghz moet te halen zijn op stock voltage [1,35 v], waar die nu dus al op staat. Of moet ik meer met de FSB Vit % gaan klooien?
 
mmmm ok had ik al geprobeerd namelijk. De 3,4 Ghz moet te halen zijn op stock voltage [1,35 v], waar die nu dus al op staat. Of moet ik meer met de FSB Vit % gaan klooien?

ik moest die van me NB , SB en FSB Vit omhoog doen
NB = NorthBridge
SB = SouthBridge
 
ik moest die van me NB , SB en FSB Vit omhoog doen
NB = NorthBridge
SB = SouthBridge

ok zal ik proberen. De voltages van de NB en SB komen wel goed, maar aan welk aantal % moet ik denken bij de FSB VIT? Daar heb ik echt totaal geen verstand van
 
weet ik niet , bij mij staat het niet in procenten maar gewoon met cijfers....
ook een msi bord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan