overdracht traag interne verbinding file share pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik gebruik file share pro. maar de overdracht intern is maar 825 kb/sec.
wanneer ik een andere web server software gebruik is het wel snel tot we l3.50mb/s
hoe kan ik file share zo instellen (in een file van fileshare of zo) dat de snelheid ook 3.50mb/s is.
ik heb wel de "optimize perfomace" op zoveel mogelijk Single download gezet.
hoe kan het dat het dan nog zo traag is.

Ten eerste ken ik File Share Pro niet en op hun website staat bar weinig informatie.

Heb je met je test ook gebruik gemaakt van dezelfde bestanden?

Bij overdrachten is het namelijk zo dat 1 groot bestand sneller overgehaald kan worden dan tig kleine bestanden.
En je hebt getest met een webserver maar waarom niet met normale filesharing (maw het delen van een map in Windows)?

Verder vroeg ik mij af hoe snel het netwerk is. Want bij een 100Mbit netwerk zou je als topsnelheid meer in de lijn van 8 a 10 Mb/s zijn dacht ik.
Overigens als de verbinding via internet gaat zou je met www.speedtest.nl je oa upload snelheid kunnen testen.

de snelheid is intern het is een 100MB netwerkkaart. router enz..
dus niks te 10 mb. de snelheid moet zoizo 100 zijn.
100mbit zou dan wel 12.50 mb/sec moeten zijn. inplaats van 100mb/sec.
maar de netwerkkaart is 100MB/sec. en niet 100 MBit/sec

op file share heb ik nu wel snellere verbinding. 1.3MB/sec wat normaal 100BM.sec zou moeten, maar die andere webserver programma kwam ook niet in de 100mb/sec tot 3 MB/sec

Ten eerste ken ik File Share Pro niet en op hun website staat bar weinig informatie.

Heb je met je test ook gebruik gemaakt van dezelfde bestanden?

Bij overdrachten is het namelijk zo dat 1 groot bestand sneller overgehaald kan worden dan tig kleine bestanden.
En je hebt getest met een webserver maar waarom niet met normale filesharing (maw het delen van een map in Windows)?

Verder vroeg ik mij af hoe snel het netwerk is. Want bij een 100Mbit netwerk zou je als topsnelheid meer in de lijn van 8 a 10 Mb/s zijn dacht ik.
Overigens als de verbinding via internet gaat zou je met www.speedtest.nl je oa upload snelheid kunnen testen.

Laatst bewerkt:
Het probleem is nog niet opgelost dat is jammer. Ik had aangegeven dat je kunt testen of de gebruikte software het probleem is. Door gewoon via file sharing wat bestanden te proberen te kopieren.
Heb je dit al geprobeerd? En zoja wat voor snelheden gaf Windows aan.

Verder wou ik nog even reageren op jouw laatste reactie.
de snelheid is intern het is een 100MB netwerkkaart. router enz..
dus niks te 10 mb. de snelheid moet zoizo 100 zijn.
100mbit zou dan wel 12.50 mb/sec moeten zijn. inplaats van 100mb/sec.

Die 12,50 mb/sec is inderdaad de snelheid die je theoretisch bij 100 Mbit haalt. Alleen praktisch zit je met het feit dat je bij netwerkcommunicatie te maken hebt met overhead en vertragende factoren zoals tussenliggende apparaten (bv een router).
Daarom is het makkelijk om te delen door 10 ipv 8. Dan kom je nog steeds uit op een 10 Mbyte/sec, de 8 Mbyte die ik ook genoemd had is omdat je lang niet altijd een topsnelheid zult halen.

maar de netwerkkaart is 100MB/sec. en niet 100 MBit/sec

De snelheid van een netwerkkaart wordt normaal gesproken in Mbit aangegeven.
Dus ofwel je hebt een 1000 Mb(it) (aka Gigabit) netwerkkaart en haalt inderdaad ongeveer 100 Mbyte/sec (mits je router en andere pc het ondersteunen).
Of je hebt een 100 Mb(it) netwerkkaart.

Als jij in Windows 100 MB ziet staan bij je lanverbinding is dat 100 Megabit.

op file share heb ik nu wel snellere verbinding. 1.3MB/sec wat normaal 100BM.sec zou moeten, maar die andere webserver programma kwam ook niet in de 100mb/sec tot 3 MB/sec

Als je een 100 Mbit netwerk hebt dan zul je nooit 100 Mbyte/sec kunnen downloaden!
Als je rond de 100 Mbyte/sec wilt downloaden zul je een 1 Gbit newerk moeten hebben.
Maar let wel dat zijn snelheden die je lokaal hebt. Via het internet kun je wel hele dure aansluitingen hebben, maar dan nog ben je ook afhankelijk van de partijen waar je het weg haalt.

de snelheid met file share pro loopt langzaam op.
hoe groter het bestand hoe langer het duurt, hoe meer het oploopt die snelheid.
heb ik nu in de gaten.
met dat andere web-server programma was de snelheid in een keer hoog
maar nu ik dit bedenk is dat ook niet erg. houw ik zelf ook wat extra internet over :).

ik denk dat file share intern de snelheid van het internet gebruikt.
ik heb een 3MB upload. 3000kbit/s en bij een download op afstand (internet) is de snelheid begint met 170. daalt 141. 142. 139 138. 134.. kb/sec.
toch wel raar met een 375kb/s upload (3000kbit/s) 3mb.

er was toch ook een optie in het register om de download te versnellen.
want op de ene en op de andere is het ook intern sneller. ander trager.
de ene heeft firefox en internet explorer. en ik gebruik voor de test internet explorer.
de pc met alleen internet-explorer gaat wel snel. de pc met internet expl. en firefox aan met internet explorer wel traag.
komt het omdet er 2 brouwsers opstaan.
wat was ook alweer dat versnellen in register voro internet download.

houw ik zelf ook wat extra internet over :).

Eeerm nu ben ik dus even verward. Het ging toch over een lokaal netwerk??
Ik krijg nu erg de indruk dat het over het delen van bestanden via internet gaat.

Want dan heeft de discussie van snelheid helemaal geen zin. Zover ik weet zijn er nog geen 100 Mbit verbindingen voor particulieren te verkrijgen. De hoogste snelheid particulier is 20 Mbit dacht ik.

De link www.speedtest.nl die ik al eens gaf is dan een leuke indicatie van je snelheid is.
Let wel als downloader ben je naast jouw eigenlijk downloadsnelheid afhankelijk van de ander z'n uploadsnelheid en visa versa.

Als laatst nog een andere notitie.
Mocht het wel zo zijn dat het over een lokaal netwerk gaat. Dan wil ik wel aangeven dat ik het heel verdacht vindt dat je bestanden via het internet verstuurd moeten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan