Beste forum leden,
ik snap het overerving blijkbaar niet goed.
Ik ben bezig met een java spelletje te maken. Hierin heb ik een "skater" gezet, deze erft van MoveableGameItem. Gaat prima.
Nu wil ik niet de code dupliceren maar ook voor een classe genaamd "fietser" de instellingen overnemen (overerven). Echter zou ik graag het schade niveau hoger zien?
Wat doe ik in mijn code fout?
Skater class:
fietser class:
ik snap het overerving blijkbaar niet goed.
Ik ben bezig met een java spelletje te maken. Hierin heb ik een "skater" gezet, deze erft van MoveableGameItem. Gaat prima.
Nu wil ik niet de code dupliceren maar ook voor een classe genaamd "fietser" de instellingen overnemen (overerven). Echter zou ik graag het schade niveau hoger zien?
Wat doe ik in mijn code fout?
Skater class:
Code:
package vissenkom;
import phonegame.*;
public class Skater extends MoveableGameItem implements IStepListener
{
private wereld mygame;
private int schade;
public Skater(wereld mg)
{
// referentie onthouden
mygame = mg;
schade = 1; //loopt als een teller op gelang je eroverheen rijdt.
// image
setImage("/res/images/skater2.png",24,28);
setPosition(150, 150);
// meld de skater aan als steplistener
mygame.addStepListener(this);
}....
fietser class:
Code:
package vissenkom;
import phonegame.*;
public class Fietser extends Skater implements IStepListener
{
private wereld mygame;
private int schade;
public Fietser(wereld mg)
{
super(wereld mg);
// referentie onthouden
mygame = mg;
schade = 4; //loopt als een teller op gelang je eroverheen rijdt.
// image
setImage("/res/images/fietser.png",51,32);
setPosition(250, 250);
// meld de fietser aan als steplistener
mygame.addStepListener(this);
} ....
Laatst bewerkt: