Overflow probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lexie2408

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Hoi,

Op mijn website heb ik een div aangemaakt en daarbij in de CSS aangegeven overflow:auto;.

In deze div wordt door middel van PHP een tabel gegenereerd. Hoewel deze groter is dan de div worden er geen schuifbalken aangemaakt.

Enig idee?

Groet,

Alex

Heb je wel de hoogte aangegeven (bv. height: 500px;)? Zo nee, doe dat eens. Zo ja, kan je even je css/output-html posten?

:thumb:

Hierbij mijn CCS en output HTML. Heb height volgens mij ingevuld. Probleem geldt trouwens alleen voor IE. Firefox heeft geen problemen.

Alvast dank,

Alex

CSS:

body {
margin: 0px;
background-image: url(../img/bgr.jpg);
}
h5{
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
font-weight: bold;
}
#bodydiv{
width: 890px;
height: 850px;
margin: auto;
background-image:url(../img/header.jpg);
}
#navigatie{
position: absolute;
width: 180px;
height: 165px;
margin: 134px 0 0 35px;
}
#button1{
width: 368px;
height: 28px;
margin: 0 0 0 400px;
}
#button2{
width: 368px;
height: 28px;
margin: 0 0 0 400px;
}
#txthome{
margin: 100px 0 0 270px;
}
#txtbody{
margin: 190px 0 0 275px;
padding-right: 20px;
width: 450px;
height: 600px;
text-align: justify;
font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
line-height: 16px;
font-size: 11px;
color: #333333;
overflow: auto;
}
#txtbody table{
}
p{
display: inline;
}

HTML:

<div id="txtbody"><table width="450" border="0"> <tr>
<td width="20" valign="top"><strong>V:</strong></td>
<td width="420" valign="top"><strong>Is dat eigenlijk niet zielig, als mijn kind naar kindertherapie moet?</strong></td>
</tr>
<tr>
<td width="20" valign="top">A:</td>
<td width="420" valign="top"> Kinderen hebben het, net als volwassenen, soms (even) niet makkelijk. Volwassenen weten dat het kan opluchten om te praten, je verhaal kwijt te kunnen. Voor kinderen is dat niet anders. Ze voelen zich vaak al tijdens de therapie beter en dat ziet hun omgeving ook. Bovendien is het bij een kindertherapeut leuk! Je mag spelen, wel of niet praten, er gelden (bijna) geen regels en er is een uur lang alleen maar aandacht voor jou.<br /><br /></td>
</tr> <tr>
<td width="420" valign="top"><strong>Mijn partner en ik zijn gescheiden. Ik wil dat ons kind naar een integratief kindertherapeut gaat, mijn ex-partner wil dat niet. Wat nu?</strong></td>
</tr>
<tr>
<td width="420" valign="top"> Een kind heeft over het algemeen twee ouders. Zij zijn beiden verantwoordelijk voor het welzijn van hun kind. Het is dus heel belangrijk dat zij er allebei achter staan dat hun kind in therapie komt. Bovendien is het belangrijk dat beide ouders, als ze een rol spelen in het leven van het kind, bij de therapie en dus bij de oudergesprekken betrokken zijn. Indien gewenst, kunnen de oudergesprekken met beide ouders apart gevoerd worden. Het heeft echter de voorkeur om met de ouders gezamenlijk te praten. Een oriënterend gesprek met beide ouders kan uitkomst bieden.<br /><br /></td>
</tr> <tr>
<td width="420" valign="top"><strong>Is er een wachtlijst?</strong></td>
</tr>
<tr>
<td width="420" valign="top"> Nee, er is geen wachtlijst. Want als ik geen plek heb in de komende drie weken, verwijs ik u door naar een collega-therapeut in Gouda.<br /><br /></td>
</tr> <tr>
<td width="420" valign="top"><strong>Kunnen pubers ook bij jou terecht?</strong></td>
</tr>
<tr>
<td width="420" valign="top"> Op dit moment kunnen pubers (in elk geval vanaf een jaar of 14) nog niet bij mij terecht. Het is de bedoeling dat ik in de toekomst meer kennis krijg van de specifieke problemen van pubers. Nog even geduld dus....<br /><br /></td>
</tr> <tr>
<td width="420" valign="top"><strong>Ik heb gehoord dat jij een videocamera aan hebt staan. Waarom is dat?</strong></td>
</tr>
<tr>
<td width="420" valign="top">Die videocamera staat altijd aan als ik met een kind speel of met ouders praat. Dat is makkelijk voor mij, omdat ik dan achteraf kan terugkijken wat er is gebeurd. De videobeelden blijven van mij en ik laat ze niet aan iemand zien (want ook dat is vertrouwelijk). Ik bewaar ze dus netjes, waar niemand zomaar bij kan (bijvoorbeeld met een wachtwoord op de computer).<br /><br /></td>
</tr></table></div>

Laatst bewerkt:
#txtbody table{
}

dat kan helemaal weg,

en van overflow: auto maak je gewoon:

overflow: scroll

Probleem is inmiddels opgelost. Heb er de tbody-tag gebruikt. Werkt nu prima!

Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan