overflow

• Onderwerp starter Onderwerp starter vaat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vaat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 mei 2001
Moet even een overflow afvangen in een programma. Het gaat om een double datatype wat dus een maximale waarde van 1.79769313486231E+308 aankan (in visual basic: 1.79769313486231E308)

Ik wil dit getal even delen door 85.71, maar hoe doe ik dat ? Ben het even kwijt.

Je banksaldo aan het invoeren soms ? :D :D :D

Maar elke error is af te vangen met een ON ERROR instructie toch ?

Nico

jawel, maar er is dan sprake van een exception en dit gebruik je in principe alleen als er een onverwachte fout in je programma optreed.

De overflow die ik wil afvangen is een veelgebruikte 'fout' in het programma en had ik liever niet door middel van zo'n errorhandler gedaan, maar goed heb het al moeten inleveren.

Ben gewoon met exit sub statements uit de loop gesprongen, wat dus een slechte programmeerstijl is. Maar ja, tis niet anders.

Laatst bewerkt:
Toch denk ik dat vis ON ERROR de enige manier was omdat een overflow error optreedt direct na de invoer dus vóórdat er een andere regel was uitgevoerd.
Uiteraard had je in de errorhandler bv een popup melding kunnen laten verschijnen en vervolgens teruggaan naar het invoerveld.

Nico

nee, de overflow melding zat in een class (cls) van visual basic en trad op als je berekeningen deed op de invoervelden.

Er werd in die class een two-dimensional array (24, 85)met als datatype double gevuld. Doordat de data in de 85ste kolom afhankelijk is van de voorgaande kolomen kreeg je bij bepaalde waardes zulke hoge waarden.

Zie zip files

geheel is niet mooi geprogrammeerd, dus let daar maar niet op.

Bijlagen

Pay attention is will write this only once:

dblVariabele = 1.79769313486231E308/85.71

Zo moeilijk was het toch niet?

Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan