overflow

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jece
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jece

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Ik heb een probleem met het opstarten van een puzzelwoordenboek vanaf een CD-ROM.
De openingswindow komt correct, maar dan als ik verder ga krijg ik de medeling "overflow".
Wat is de oorzaak en hoe kan ik dit voorkomen.
Het programma heeft jarenlang prima gewerkt!

Jece

Welk besturingssysteem? Is de CD-ROM geschikt voor dit besturingssysteem? Je zegt dat het altijd goed gewerkt heeft, heb je recent iets veranderd aan de configuratie van je pc? Heb je ook problemen met andere programma's / CD-ROM's?

Er is m.i. niets veranderd.
Het besturingssysteem is windows XP.
Ik heb het alleen met dit programma, maar dat kan komen omdat het een groot databestand heeft van woorden.

Laatst bewerkt:
Wellicht opnieuw installeren? Of ben je dan je woordenlijst kwijt?

Het programma zit 100% op CD-ROM, ook de woordenlijst, dus hoeft niet geïnstalleerd te worden.
Ik start het programma vanaf de CD-ROM.

Vreemd dat ie het dan ineens niet meer doet. Het kan m.i. aan 3 dingen liggen: er is toch iets aan je software veranderd op je pc. In dat geval zou je systeemherstel kunnen proberen. Of er is wat hardware kapot (geheugen of zo), in dat geval zou je ook andere problemen moeten ervaren op je pc. Geeft je pc nog de juiste hoeveelheid geheugen aan? Of het is de cd zelf, heb je deze al op een andere pc geprobeerd?

systeemherstel gaat niet. Ik krijg de mededeling dat terugzetten naar de aangegeven datum niet gaat en dus dat er niets veranderd is.

De CD-Rom draait goed op een andere computer.

Ik heb geen geheugenprobleem met andere programma's

Ik heb een paar programma's, die op de achtergrond draaiden, verwijderd en daarmee is het probleem opgelost. Ik denk toch dat het een te zware belasting was van het RAM geheugen.
Bedankt voor je reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan