Overgegaan naar AMD - probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vliegendemug

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2001
Berichten
55
Had eerst een intel moederbord met intel processor maar heb me systeem nu voorzien van een Asus moederbord A8V en een AMD Athlon 64 3700+ processor.
Zodra alles goed is aangesloten start alles op en komt dan terecht in het zwarte scherm
waarin je kan kiezen om Windows XP Normaal of in veilige modus op te starten. wat ik hier ook kies de pc reset zich en komt weer terug in dit scherm.
Heb ook geprobeerd om Windows te herstellen en/of opnieuw er op te zetten.
Maar krijg dan de melding dat ik geen HDD heb, terwijl er twee maxtor SATA HDD in zitten
Bij het POST scherm worden dee ook herkent, wat doe ik fout?

Graag jullie hulp
 
ja die truk gaat natuurlijk niet op
je zal eerst de hele schijf moeten formateren
en dan voledige herinstalatie uit voeren.
dan ben je gelijk van die meldingen af :thumb:
 
Ten eerste zul je een flop hebben met de sata drivers, dan kun je met F6 de drivers laden als je opstart met de XP cd, je kunt dan eventueel voor een repairinstall kiezen of de bestaande versie wissen of de partitie formateren en opnieuw installeren.

Of alles weer even terugzetten en de oude chipsetdrivers eerst deinstalleren, de inf file van de nieuwe chipset in de inf map zetten van windows plus de systeem divers van die chipset in de drivermap en windows/system32 map zetten.
 
heeft dit allemaal te maken dat de HDD niet gezien worden?
Ook al zou ik alles opnieuw moeten formateren, dan moet de HDD wel herkent worden en dat is ook al niet zo, of zie ik dat verkeerd?
Want ook al kies ik van de Windos cd optie installeren dan komt deze met de melding dat hij geen HHD ziet
 
Je hebt een cd bij je mobo gekregen ( hoop ik ), daar staan de drivers op voor sata en/of raid, deze moet je dan op flop zetten, meestal staat er ook wel een bestand bij genaamd makeflop of zoiets.

Lees de readme die er op staat.

Anders zul je ze moeten downloaden bij de mobobakker.

Windows heeft geen drivers op zijn cd staan voor sata, helaas, alleen als deze is geintergeerd in de ich5 chip van Intel, in dit geval dus niet.
 
Anders meegegeven met de sata schijven zelf, heel belangrijk, want zonder gaat het echt niet.

Offtopic: Keyboard error press F1 to contiu..
Klopt niet helmaal, das de melding die je krijgt van de BIOS als er geen keyboard aanhangt,
Die van MS-Dos was: Cannot Find Keyboard - Press F10 To contiu...
:D ;)
 
help.mij.nl zei:
Anders meegegeven met de sata schijven zelf, heel belangrijk, want zonder gaat het echt niet.

Offtopic: Keyboard error press F1 to contiu..
Klopt niet helmaal, das de melding die je krijgt van de BIOS als er geen keyboard aanhangt,
Die van MS-Dos was: Cannot Find Keyboard - Press F10 To contiu...
:D ;)
Bij een hardeschijf worden geen SATA driver geleverd, dit is moederbord afhankelijk.;)

Wat heeft "Keyboard error press F1 to contiu" met deze topic te maken? Graag niet in topics op iemand zjn/haar handtekening reageren.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
help.mij.nl zei:
Anders meegegeven met de sata schijven zelf, heel belangrijk, want zonder gaat het echt niet.

Offtopic: Keyboard error press F1 to contiu..
Klopt niet helmaal, das de melding die je krijgt van de BIOS als er geen keyboard aanhangt,
Die van MS-Dos was: Cannot Find Keyboard - Press F10 To contiu...
:D ;)

[Offtopic]

Probeer je nu bij iedere vraag een nietszeggend antwoord te geven? alleen om je status te verhogen, beetje droevig.

[Ontopic]


Wat zou de TS met dit antwoord moeten?
 
crash zei:
Bij een hardeschijf worden geen SATA driver geleverd, dit is moederbord afhankelijk.;)

Wat heeft "Keyboard error press F1 to contiu" met deze topic te maken? Graag niet in topics op iemand zjn/haar handtekening reageren.:rolleyes:
met lange pier zijn handtekening: Vroeger was ik jonger.

Keyboard error, press F1 to resume.
en idd fout van me, drivers vindt je meestal op de XP CD of op de website van je moederbord..
 
help.mij.nl zei:
met lange pier zijn handtekening: Vroeger was ik jonger.

Keyboard error, press F1 to resume.
Uiteraard ben je accoord gegaan met de huisregels toen je lid werd. Dit staat er onder andere in:
* Plaats geen off-topic berichten in een thread. Als je over iets anders wil praten, open dan een nieuw bericht. Met off-topic berichten bedoelen we berichten die niet over het 'hoofdonderwerp' (de vraag) gaan.
* Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread, m.a.w. nutteloze berichten.
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan