overhitting???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Ik heb mijn eigen pc afgegeven aan mijn zus en zwager na het kopen van een laptop.
Het is een amd 2800 , 768mb geheugen, ati radeon 9200 met 128 mb geheugen graf.krt.
hij heeft bij mij altijd prima gewerkt , maar nu zijn er problemen opgetreden.
Ze spelen daar vrij veel GP4 , en dan redelijk lang achter elkaar.
In eerste instantie werkte het spel niet goed , had allerhande nieuwe drivers erop gezet , en nieuwe directX , maar daar werkte het spel niet goed mee .
nu inmiddels werkt het wel goed , maar valt de PC soms uit.
Heb al het geheugen getest met het diagnose progr. van microsoft.
geen probleem.
dus ik denk overhitting , bij "normaal gebruik" (lees lichte toepassingen) geen probleem...
hoe kan ik dat ontdekken , en wat kan ik eraan doen ??
De zij kap is er al af ... heb wel eens gehoord dat AMD's vrij warm worden ???

Leuk, maar wat is het probleem? Vastlopen? Traag worden? Bevriezen? Herstarten?

Kortom, ik mis een stukje in je topic.

de pc valt dus regelmatig uit (herstart) bij (zware ) toepassing als racegame , omdat ik er meestal niet bij ben als dat gebeurt is de vraag kan ik dat monitoren?? en als het aan overhitting ligt , wat te doen??

Je kunt ook eerst even in de PC-kast kijken of er niet teveel stof op de fan's en koelblokken zit.(processor en videokaart)

tegenwoordig maak dat heet worden ook niet veel uit zelf intel kan er nu wat van.
kijk maar naar de prescot serie.
je zou de fans eens kunnen na kijken en stof vrij maken dat scheel al wat :thumb:

Speelde jij spellen? Ik denk aan een te zwakke voeding.

Nou, een passief gekoelde grafische kaart, wil ook wel eens de brui eraan geven, met een zalman erop, geen problemen meer.

hmm , zwakke voeding , dat zou ook nog wel eens kunnen .
ik speelde zelf bijna geen spellen.
Ik ga zowiezo alles effe nakijken op stof , en misschien een aluminium blok op de video kaart maken , daar zit geen koeler op .
Hij doet het alleen als er GP4 op gespeeld word..

Er zit een passief koelblok op, en de rammetjes erop worden ook niet gekoeld, bij die zalman krijg je ook daar koelblokjes voor.

Mij lijkt het duidelijk dat de voeding het niet trekt. Bij zijn vorig baasje werd de pc namelijk nooit op 100 procent belast, maar kun je es zeggen wat voor voeding er nu in zit?

zou het echt de voeding kunnen zijn?? is dat niet zo van , hij doet het , of helemaal niet ?? volgens mij 300 watt.
het gaat vooral over het spelen met gp4 , voorheen al veel problemen gehad met lopend maken van spel , geknoei met drivers en directX ...
het betreft een amd , met via chipset en een 128mb ati radeon.
ga 'm uit elkaar halen en schoonmaken (stofvrij) , zit ook te denken om een 2e gebruiker in te stellen in winxp , om dan zo weinig mogelijk processen (taken) in het geheugen te zetten , en tijdelijk de norman antivir uit te zetten .....
om het zo de computer wat makkelijker te maken.

Nee, zo gaat het niet: bij gamen wordt de voeding zwaarder belast en blijkbaar trekt hij dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan