Overige apparaten met geel teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimkuh

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Ik heb windows XP home edition opnieuw op mijn pc geïnstalleerd.
Nu heb ik geen geluid, hij zegt dat het apparaat niet geïnstalleerd is.
Ik heb verschillende dingen bekeken en gezocht, maar krijg niet gevonden wat ik dacht te vinden.
Dacht het in eerste instantie zelf op te kunnen lossen, maar ben hier nog niet zo bekend mee en het lukt dus niet in me eentje. Hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Heb wat afbeeldingen toegevoegd in de hoop dat iemand weet wat het zou kunnen zijn. Als er meer of andere info nodig is, wil ik deze natuurlijk geven.

Foto-EGXPDRKQ.jpg

Foto-SHHKX4NE.jpg

Foto-EGQPFHAZ.jpg

Hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast thnx.

Groeten Wim

Ha Bertus,

Dank je voor je snelle reactie.
Daar had ik naar gezocht, maar het probleem is dat ik deze niet gevonden krijg. Had op verschillende forums gezocht en op de site van asus gekeken, maar daar stond mijn moederbord niet tussen. Of heb ik verkeerd gezocht?

Zou je me daar bij kunnen helpen?

Groeten Wim

geef eens wat meer info over je moederbord.

welke socket etc

ik weet niet of je een gewone pc hebt of laptop, en of je nog garantie hebt zo niet kijk dan even binnenin, staat het vaak wel.

Het gaat om een desktop.
Heb wel een paar printscreens gemaakt, maar krijg ze niet duidelijker...

Wat je precies voor info nodig hebt hiervoor weet ik niet, want weet niet precies wat socket enzo inhoud. Misschien dat je op de afbeelding iets kunt zien wat ik aan moet klikken en kan posten.

Moederbord info:
Foto-QZDLG468.jpg

Bios:
Foto-ORAHM4NC.jpg

Processor:
Foto-TYTYYEYV.jpg

Hier heb ik nog een afbeelding van het systeemoverzicht. Misschien kun je hier ook iets mee...
Foto-PPLMR7LZ.jpg

Blijft nog mijn vraag of het een zogenaamde kant en klare merk pc is.
Het zoeken naar het bord levert me tot nu toe nog niks op..

ik heb hem van een bekende van mijn ouders. Ging op mezelf wonen en hij had nog een pc. Zie deze persoon niet meer, dus kan het niet vragen. Maar zie wel dat de voedig bijv. ook niet orgineel is, dus zou best kunnen dat het geen kant en klare was.
Had ook gezocht op het moederbord type, maar kreeg niets gevonden... daarom hoop ik dat iemand van jullie het weet.

De m2n5-bn komt niet in de lijst voor van asus.
wel de m2n.

Ook op google levert dit bordje niks op.(behalve memory sites)
Vandaar dat ik denk dat het een oem bordje is en duds gebruikt word door een merk fabrikant.

Ik had even iemand gebeld die bij een computerzaak werk en die zei dat het ook kon zijn dat je op het type nr. van de kast moest kijken en die op dezelfde wijze invoeren op de asus site. Zat waarschijnlijk een sticker op de kast zelf, maar die zit er ook niet. Heb ik hem open gemaakt, maar daar zit ie ook niet. Zou het dat kunnen zijn? En hoe zou ik aan het kast nr. kunnen komen als die sticker er niet meer op zit?

en je vraagt aan mij hoe je kastnr kan vinden als er geen stikker meer op zit???:D
Ik kijk even in me glazen bol.....neen staat ie ook niet.

et staat echt nergens iets??
Ik ben gauw het type voorstander van dit soort progjes maar probeer het maar eens...
http://driveragent.com/?q=driveragent

Laatst bewerkt:
Hmmm wel jammer dat die glazenbol het ook niet zag ;)

Maar heb even verder gezocht dan me neus lang is :)
Heb een type nr. gevonden. T3-M2NC51PV
Deze ingetypt op support.asus en wel het een en ander gevonden. Op audio geklikt en dan staan er 3. Alle 3 geprobeerd, maar werken alle 3 niet....
Als ik bijv de nieuwste versie pak, deze download en dan uitpak. Heb ik deze op het bureaublad geplaatst en geklikt op "AsusSetup" vervolgens zegt ie dan: does not support this operating system: WNT_5.1H.

Wat zou hier dan het probleem zijn of kan ik hieraan doen?

Dat type nr had ik ook gevonden.maar wil niet zeggen dat de juiste is.
Daarbij, zijn er chipsetdrivers bij vermeld?

Ha Frankwannet,

op het stickertje stonden 2 regels:
AS T3-M2NC51PV BB. ID1
6AP0AL014612

Bedoel je dit?
Bij mij zit er dan een 5.1 geluidskaart in, wel onboard.
Er zat voor ik XP opnieuw installeerd wel soundmax op, maar weet helaas niet welke.. :confused: Moet dan eigenlijk een soundmax hebben die 5.1 ondersteund of moet ik dat zo niet zien?

Had nog andere os geprobeerd de 64bit, maar die werk ook niet.

Op audio geklikt en dan staan er 3. Alle 3 geprobeerd, maar werken alle 3 niet....

Bertus meldde het al in het begin van deze thread... je moet wel eerst de drivers voor het chipset installeren, daarna pas de audiodrivers.......

Erpcity en Bertus thnx, klopt van chipset. Deze moest ik ook installeren nog, maar was bezig met die andere hele tijd, wist niet van die volgorde.

Had chipset van Nforce 430(MCP51) erop gezet. Maar nu doet die andere het nog steeds niet...
Had wel op een blaadje geschreven voor in opnieuw installeerde "ATI Radon HDMI@ATI RV62e high definition Audio Controller" waar die Nforce 430(MCP51) high defini... ook bij stond. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Heb alleen geen luidspreker rechtonder in de hoek meer, wanneer die precies is vertrokken weet ik niet, maar die heeft er wel gestaan na installatie.

Nu chipset erop staat zijn wel weer wat tekens weg. (zie verschil met afbeelding helemaal aant begin)
Foto-VSBCR3AN.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan