overizcht spamwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobiel2000

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
Berichten
98
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik weet niet of ik hem goed geplaatst heb mocht dit niet goed zijn mijn excuses alvast.
Mijn vraag gaat om het volgende. Ik ben bezig met het maken van een eigen spamfilter. Nu werkt deze redelijk goed. Maar om hem volledig te kunnen laten draaien ben ik op zoek aar een overzicht van woorden die vaak in spam tegenkomen. Ik heb internet al af gezocht maar kan niets vinden.
Kan iemand mij helpen? Mocht het programma straks goed werken dan wordt het een freeware applicatie.

BVD
 
Woorden als offer, free, deal komen vaak voor in spamberichten.
Maar als je je spamfilter alleen laat zoeken op die woorden wordt het helaas geen succes, spammers gebruiken steeds nieuwe methodes zoals tekst verstoppen in afbeeldingen.
 
Dat is wel een gevaarlijke oplossing. Wie bepaald nou wat een ongewenst woord is.
Misschien moet je dit zelflerend maken, maar dan nog, het blijft link, omdat je kans groot is dat bepaalde mail die je juist wel wilt ontvangen nooit aankomt.
 
Daar hebben jullie volledig gelijk in.
De werking berust ook niet alleen op de woorden. Maar deze maken wel een duidelijke factor uit voor het "keuren" van binnenkomende berichten.
De werking is gericht op een combinatie van afzender, afbeeldingen, tekst inhoud en eerder ontvangen berichten enz. Het is een wiskundige benadering van het risico of het spam is ja of nee.
 
En ook belangrijk: taal. Een mail in het Russisch, voor iemand die niemand uit Rusland kent, is meestal ook geen goed teken. Misschien kun je een optie maken waarin gebruikers kunnen instellen welke talen '' veilig '' zijn.

Als het filter getest moet worden, geef een seintje ( en een downloadlink :)) en ik zal testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan