Overklocken van Videokaart en mogelijk nog wat meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hoi,

Aangezien ik toch al een tijdje aan deze niet bepaald snelle maar wel goed functioneerende pc vast zit, dacht ik. laat ik is kijken of ik het over klokken van de videokaart gaat lukken, aangezien het toch niet een super goede videokaart is. Maar nu rust er 1 vraag op het hele overklokken. ik heb totaal geen idee hoe ik dat zou moeten doen. CPU over klokken zou ook wel fijn zijn denk ik. iets wat snellere pc :D

Iemand enig idee hoe ik dit moet doen,

De pc is niet standaart uit de winkel gekomen, paar jaar terug is alles er opnieuw ingezet. behalve de standaart onboard geluidskaart dan.

Groetjes,

Johan

nvhardpage kan je gebruiken om de videokaarten van nvidia te versnellen.
Om welke videokaart gaat het?

ik heb je vraag maar even naar de juiste sectie gezet.

Helaas hebben wij geen glazen bol en kunnen wij niet weten wat de specs van jouw pc zijn. CPU overclocken gaat via het BIOS, maar hoe precies verschilt per soort processor. AMD processors overclocken gaat op een andere manier dan processors van Intel.

Verder, vind je hier op Hardware.Info een workshop videokaart overclocken. Lees dat eerst eens goed door.

Videokaart overklokken..

Hoi. ik had hier over al een ander topic. toen zei ik een beetje te vlug dat het werkte.

Wat het probleem nou is, na dat ik deze (klik) site had bekeken en alles gedaan wat het zei, is het gelukt. naja bijna. toen ik een spel ging spelen op met graphics op hoog zoals normaal waarbij het spel soms wel eens een schokje had, liep vast toen ik net 3 stappen in de server had gezet.

Voor het opstarten van het spel kreeg ik nog een 2tal of 4tal dezelfde foutmelding, Heb ik iets verkeerd gedaan? of valt de videokaart ( Nvidia Geforce 6200) in mijn comp gewoon niet over te klokken? Of komt het door te weinig koeling (aangezien de pc daarom ook wel eens vast wil lopen) Of moest ik niet de site van techzine gebruiken maar dan toch in het bios?

Iemand een verandering hiervoor?

Groet,

Johan.

P.S. De foutmelding screenshot plaats ik hier zodra ik thuis ben.

je kan beter een nieuwe videokaart kopen overclocken zal je geen verschil van merken!
en kijk ook eens naar de temp van die kaart!

je kan beter een nieuwe videokaart kopen overclocken zal je geen verschil van merken!
en kijk ook eens naar de temp van die kaart!

daar ben ik het niet mee eens, mijn 8800gt is 18% overgeclockt en dat merk ik zeker! vooral in crysis haal ik wat meer fps.

Hoi. ik had hier over al een ander topic. toen zei ik een beetje te vlug dat het werkte.
Beide topics samengevoegd. Je kunt voortaan gewoon verder gaan in het oude topic.
Je eige berichten die je wilt herzien kun je gewoon verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan