[Overklok E4300] Welke temp is het nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
dan is die wel best koel vind ik, voor een standaart koeler

dan heb ik nog een vraag, met welk programma kan ik betrouwbaar de vcore aflezen? want ik moet ook de vcore ingeven, ipv op auto te laten staan. dus moet het wel meteen goed zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt bij mij prima, maar goed, dan neem je een van die andere progs.

En ook hier geldt: in je bios zie je alles en het meest betrouwbaar, ook de vCore

ik heb wel gehoord dat cpu-z niet goed te vertrouwen is op v-cores

ik weet nie welk merk MOBO je ook al weer hebt,ik dacht asus ofzoites maar ik heb een MSI MOBO en die heeft zlef een programma voor moederborden gemaakt waarmee je alles kan veranderen ook de vcore die je ook kunt aflezen met dat programma

Als je nog op zoek bent naar een goed programma...

Kijk of er een ITE chip op je moederbord zit. Deze leest de temperatuur/voltages af.

Als dit zo is, kun je (gratis) hun programma downloaden om o.a. CPU, PWM, Chipset voltages / temperaturen af te lezen in windows.

Dit programma vertrouw ik zelf het meest omdat het natuurlijk van de makers van de chip zelf is.

Het heet ITE Smartguardian.

Maar het meest betrouwbaar blijf zoals mrmusic al zei de BIOS.

Succes

Laatst bewerkt:
als ik hem nu overklok, doe ik gewoon van 200 naar 222 en dan heb ik 2 ghz, en dan 233 en dan 244 maar als ik 255 doe(2,3ghz) dan gaat de computer uit, en dan na 5 seconden weer aan. en dan loopt alles gewoon prima, weet iemand hoe dat kan? mischien iets met de voeding? maar ik krijg geen rare ''piepjes''

als ik hem nu overklok, doe ik gewoon van 200 naar 222 en dan heb ik 2 ghz, en dan 233 en dan 244 maar als ik 255 doe(2,3ghz) dan gaat de computer uit, en dan na 5 seconden weer aan. en dan loopt alles gewoon prima, weet iemand hoe dat kan? mischien iets met de voeding? maar ik krijg geen rare ''piepjes''

Vcore te laag misschien en dat ie hem dan auto aanpast of had je dat al verholpen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan