overklokken Amd Athlon 64 x2 3800+ socket 939

Status
Niet open voor verdere reacties.

rada24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ver deze processor over te klokken is?
En welke bios daarvoor verandererd moeten worden.

Ik heb een asrock 939dual sata 2 moederbord en een zalman regelbare cpu koeler.

De processor draait standaard op 2000 MHz en de temperatuur is dan is (in de bios afgelezen) 34 graden celcius.

Overclocken van de huidige processoren, wil alleen als je de multiplier naar beneden zet om de fsb te verhogen, en dan die ook van het geheugen ( met kans op instabiliteit), maar erg veel snelheids winst valt toch niet te behalen, dan zul je aan de slag moeten gaan met kryo technieken, kostbaar dus.

Al met al, wat schiet je er mee op?

Nuja, het hangt af van processor tot processor, maar normaal zou je de 2,4 ghz op lucht moeten kunnen halen. Maar let op, overclocken is gevaarlijk en het is eigenlijk dom om je eerste overclock te doen op een dure nieuwe pc. Ik begon met overclocken op pentium 1's(166 mhz naar 200:p) Je moet het mhz voor mhz doen en telkens testen op stabiliteit. Let ook op dat je goed geheugen hebt zitten in je pc, dat wordt namelijk mee overclocked als je de fsb overclocked(fsb is het effectiefst, de multiplier is trouwens vaak gelocked)

Zou je mssch ook even kunnen zeggen welk ram je steken hebt, aangezien de fsb verhogen automatisch gepaard gaat met het verhogen van de clocksnelheid van het ram, tenzij je met dividers gaat werken (wat ik sterk afraad) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan