Overklokken c2d e6300 nog nooit gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jipjo

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Ik heb nu 1.5 jaar een e6300 op een MSI 945PL mobo ram 2g, 533, vista 32 ultimate.. Ondanks meerdere pogingen is het me nooit gelukt om de cpu te overklokken.

De specs v/h mobo zijn:

Socket 775
CPU (Max Support) Core 2 Duo
FSB / Hyper Transport Bus 533/800
Chipset Intel® 945PL
DDR2 Memory DDR2 400/533

Ik kan de fsb niet eens op 267 zetten dan boot hij al niet meer. Het enige wat lukt is op 200 of 266.333 lukt ook niet.

Ligt dat nou aan mij of kan het gewoon niet met dit moederbord? Of aan het ram???

Of kan ik de fsb op 400 zetten?(nooit gedurfd).

veel dank!

The 945PL will support 1333FSB by overclocking >
"MSI Reminds You...
• According to the Intel North Bridge 945PL chipset spec, this board supports CPU of FSB 800MHz at maximum by default . However, you may let your board running at FSB 1066MHz (Core 2 Duo CPUs) by overclocking and adjusting the CPU FSB frequency in the BIOS:
Enter BIOS setup menu and go to [Frequency/Voltage Control] --> [Adjust CPU FSB Frequency]. There you can adjust the value to [266] for the Core 2 Duo E63XX/E64XX/ E66XX/E6700 CPUs. Please be noted that this is over-spec, and this overclocking behavior is not recommended and guaranteed."

http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&prod_no=1155

Dat weet ik , staat dan ook op 266. overspec vind ik niet echt hetzelfde als overklokken.....

Laatst bewerkt:
DAt weet , staaat dan ook op 266. overspec vind ik niet echt hetzelfde als overklokken.....

voor die processor is het geen overclocken. Voor het moederbord dus wel.
De processor heeft nog ruimte zat. Maar dus zal je een ander moederbord moeten nemen.

Dank voor je reaktie. het kwartje begint te vallen. betekent dat ook nieuw ram?

Ik heb een nieuw mobo gekocht met ddr2 1066. Na wat gedoe lukt het nu inderdaad. Stabiel op 2.87. Allen dank.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan