overklokken duron 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonj

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
hallo ik draai al een tijdje met een duron 1100 met een jetway 266 moederbord . nu wil ik even weten hoe ik dit zaakje zonder teveel risico wat op kan krikken qua snelheid . verdere gegevens een geforce 64mb card+512 ram geheugen. alle tips zijn welkom.

Laatst bewerkt:
Is je geheugen PC133 (of PC2100 als het DDR is)?

Probeer dan eens je FSB op 133 MHz te zetten en verhoog het core voltage (vcore) van je CPU wat. Met een beetje geluk moet dat lukken.

het hele zaakje draait nu op 266mhz dus die 133 gaat niet op. waar kan ik die instellingen vinden?

Voor alle duidelijkheid: de dubbele kloksnelheid (200 en 266 MHz) geldt alleen voor het geheugen, daarmee wordt aangegeven dat het DDR-geheugen is zeg maar. Je CPU heeft een FSB van 100 MHz en je geheugen van 133 MHz. Juist omdat je geheugen 133 MHz aankan (en de rest van je systeem ook) kan je je CPU kan je de snelheid van je CPU wat opkrikken zonder dat de rest van je systeem tegenwerkt.

Kijk eens in het SoftMenu of het Frequency/Voltage Control-menu in je BIOS.

oke ik ga het zaakje bekijken . je hoort nader.

ik heb wat gevonden toch nog wat vraagjes:

cpu vcore staat nu op default ,waar moet hij op staan krijg een lijst van 625t/m850 met sprongen er tussen van 25.

dram clock is 100mhz, kan die op 133mhz?

Dram kan inderdaad op 133 MHz. Maar staat er nergens een front side bus of host clock?

Ik denk dat je de vcore kan instellen tussen 1.625 en 1.85V. Probeer eens 1.75V ofzo.

ben nogmaals in het bios gedoken ik heb nu 1.700 volt staan. en heb sdram op 133mhz gezet verder gekeken naar host clock, ook gevonden. staat nu op 100mhz kan max naar 132. kan je nu ook kijken op welke snelheid je
proccesor draait? of blijft die op de beginwaarde staan?

De host clock is de FSB van je processor. Een Duron 1200 heeft standaard een multiplier van 12 (12 x 100 = 1200). Kan de host clock niet op 133 gezet worden, eventueel door een aanpassing van de divider naar 4:2:1 (moest je dat vinden in je BIOS)?

ja gevonden in bios .

staat dus bij min 100- max 132.

verder stond er onder key in a dec number.
dat begrijp ik niet.

foutje deze kant ik draai op duron 1100mhz.
dus die 132mhz kan wel kloppen

Dat verandert er niets aan.

Probeer eens je host clock op 120 te zetten, dram clock op 133 en vcore op ongeveer 1.7V.

merkwaardig als ik host clock op 120 zet gaat de dram vanzelf naar 165.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan