Overklokken en Koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arkantos_EH

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Hallo,
ik heb een vraag over over klokken en over de koeling. Ik heb een E6600 @ 2.4GHZ met een boxed koeler maar ik wil hem overklokken. Ik heb geen idee hoe dus daarom vraag ik het hier. En tot hoever kan ik hem overklokken met deze koeler(boxed koeler) en tot hoe ver met een goede en redelijk Goedkope koeler(bv. Zalman CNPS 9700 LED), rond de €70.
Alvast bedankt.

Die Serie processors staat bekend om hun overklok mogelijk heden, sommige krijgen hem met stockcooling en stock Volts, zomaar op 3.2 ghz, en dan word ie nog niet heet,
hoe je dit moet doen,
in de bios ( weet niet precies hoe jou bios eruit ziet ) maar het moet in de bios

gr rick

gewoon met de boxed cooler? maar ik durf niet egt ik de bios daar aan te gaan zitten want ik wil mijn procesor wel heel houden :P en wat is dan de max temp dat hij aan kan dan? of stel ik nu een hele dome vraag :P en is er geen programmatje dat dat ook kan doen?

ik kwam een programma tegen, het heet ''CPUcool'' zulke processors vinden het niet leuk om te werken met een tempratuur van 70 Graden, :P maar wat ik heb gelezen op internet is dat de processor niet ong 35 tot 50 graden word max,
Sommige klokken hem over met de Boxed cooler, tot 3.2 Ghz, ik denk dat jij wel als je niet in de bios wil zitten 2.8 og 3.0 gaat halen, maar overklokken is en blijft een risico, en ondhoud dat je garantie als ie stuk is weg valt, maar zover ik helesen heb is dat nog nooit gebeurd :D

ok ik ben al een paar programmatjes tegen gekome en onder andere ook een die Motherboard Monitor heet die ben ik nu aan het instaleren en dat zal ik even kijken hoe dat gaat.
Edit: Ok ik heb nu CPUcool geinstalleerd maar mijn moederbord zit er niet bij =/ maar iig ik durf nog niet ergens aan te zitten want ik wil hem het lieft wel heel houden :P maar ik kijk nog even verder. hmm ik zalfs nix doen want ik moet me registreren en daarvoor moet ik betalen:P
Dus ik zoek een programma waarbij ik een beetje makelijk kan overklokken en waarbij ik de temp kan zien en hij moet ook mijn moederbord ondersteunen(ASRock ConRoeXFire-eSATA2) :P

Laatst bewerkt:
overkloken

maak is screenshot van je bios , of foto ,,

dat zou een stuk makkenlijker zijn ,, je moet er wel mee opassen ,, hoe hoog je em zet
maar met die processor , kan je zkr 300 mhz/ghz overklocken 12% overclock

ag naja anders hou ik hem nog even zo want het is zonde als hij stuk gaat en ik heb gelezen dat mijn moederbord ook niet goed is voor overklokken dus meer kans dat hij stuk gaat denk ik.
iig nog wel bedankt

ik heb zelf asrock 939 dual sata-2

gaat aardig hard als je het met overclocke,doet ,

ik zie dat je oook een asrock heb (Y) ,,, weetje zelf ook al wat meer van overclocken
ga ffe google ,, dan vind je ook veel informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan