Overklokken P4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Hallo,

Ik heb hier een pc die ik graag wil overklokken. Het is een P4 2.66 Ghz - 1,5 gb RAM. hij word nu 38 graden. Dus ik heb het idee dat hij nog wel ietsje opgeschroefd kan worden.

Ik heb dus even rondgekeken hier en ik zie telkens dat het overklokken in de BIOS moet gebeuren. Nou is dus het probleem, ik zie niks staan over FSB. Ik kan uberhaupt niks vinden over CPU wat aangepast kan worden.

Mijn moederbord is een ASRock P4i65G. Gewoon gekocht bij de computerboer hier in het dorp. Niks geen Dell of weet ik het wat dus.

Is er ook software zodat je in windows gewoon de boel wat op kan schroeven? Of helpt een bios update?

Wie kan me helpen met het overklokken van deze machine?

Alvast bedankt voor de reactie :thumb:

Groeten V.
 
Ik zie trouwens 2 temperatuur meters in Everest. GPU en CPU

naar welke moet ik kijken?
 
Oke bedankt! Nou mijn CPU draait nu op 32 graden. Ik heb even op de site gekeken die je me gaf. Ik zie daar wel een aantal programma's alleen weet eigenlijk niet goed welke ik nou moet gebruiken.. Wie kan me vertellen welke voor mij goed is en hoe ik die zo ongeveer moet gebruiken? Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en wil het toch wel graag leren..!:confused:

Alvast bedankt voor de genomen moeite!:thumb:

Groeten,
V.
 
Als je wil overklokken, dan blijft de beste manier omdat via het Bios te doen. Software is leuk, maar het werkt niet altijd zoals het hoort. Heb je soms een kant en klaar systeem zoals HP oc Compaq, packard bell? Zo ja dan kun je het wel vergeten, de opties zijn dan geblokkeerd in het Bios.
 
Nee dat heb ik niet. Daarom vind ik het ook vreemd dat ik deze opties niet zie. Ik heb een Medion pc Maaar.. Hier is een ander moederbord ingekomen die gewoon bij de computer zaak in het dorp wegkomt. Volgens mij dus geen gelocked spul!

Ik zie een optie die staat op 133 mhz.. De kleur van de letters is niet grijs dus ik zou het gewoon aan moeten kunnen passen. Echter als ik op enter ofzo druk verschijnt er geen keuze menu ofzoiets!?

Groeten,
V.
 
Je kunt de plus en min of page up/down proberen. Medion valt inderdaad ook onder het kant en klare spul. Welk moederbord is er nu is geplaatst als vervanger?
 
Hier in de handleiding(Acrobat reader nodig om het PDF bestand te kunnen lezen):
ftp://download.asrock.com/manual/P4i65G.pdf
Vind je in hoofdstuk 3 de Bios settings. In het Bios bij "Advanced" staat je de "CPU frequency" standaard op "Auto". Deze kun je waarschijnlijk op "manual" zetten om zelf de instelling te bepalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan