Overklokken veranderd Boottijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
1.021
Hallo,

Ik heb een i5 2500k die ik op 4,5Ghz draai en Kingston geheugen dat ik op 1600Mhz draai. Dit moet ik allemaal handmatig instellen want standaard staat het op 3,6Ghz en 1333Mhz.

Als ik alles instel veranderd het mijn boottijd. normaal start mijn pc direct door naar Windows 7 en klaar, als ik overklok dan blijft hij heel lang hangen in "Starting Windows" waarnaar hij na een minuut of 2 pas doorstart.

Waar kan dit aan liggen?

Mvg mij.
 
Uh, dan is waarschijnlijk je overclock niet stabiel. Probeer eens te testen met bijvoorbeeld prime95 en kijk of dat deze errors geeft.
 
hmm, nouja ik gebruikte eerst een programma van gigabyte die alles met een druk op de knop automatisch overklokte.

maar omdat daardoor mijn boottijd veranderde heb ik een walktrough gegoogeltd hoe ik een i5 moet overklokken aangezien het een 2500k is hoef ik alleen maar de multiplier omhoog te schroeven. (volgens die walktrough)

en als die instabiel is waarom boot hij uiteindelijk dan wel gewoon en waarom werkt alles dan naar behoren? windows geeft dan ook aan dat hij op 4,5 staat.
 
Laatst bewerkt:
Zet vooral ook je voltages vast! Heel belangrijk anders worden deze automatisch mee verhoogd.

Verder: die automatische overclockfuncties geven echt niet altijd stabiele resultaten, dit moet je zelf testen. Ga jezelf maar eens goed inlezen voordat je de boel sloopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan